Naja succes.
En mooi dat het met jou mieren goed gaat. Wat betreft die meelworm, ik zou ze nog door het midden snijden i.v.m. dat de kolonie nog zo klein is.
Ameisenforum zur Haltung von Ameisen in einer Ameisenfarm, Formicarien

ook heb ik een meikever gevonden en er levend bij in gedaan want ik dacht dat die niet zo heel lang leveden het is een mannetje en anders als de kolonie groeit kunnen ze hem altijd nog vermoorden en in stukjes hakken.

De meikever was in het buisje gekropen en heeft de konining er uit gejaagt en waarschijnlijk de eitjes opgegeten of vernielt hebt de kever er uit kunnen krijgen met een pinset en heb em zojuist de doodstraf opgelegt de kolonie bevind zich op het moment in het slangetje heb wel even iets positiefs gedaan door het water te verversen van het buisje en het watje ververst heb het buisje nu met plakband aangesloten op het slangetje en er 1 dode meelworm in bij in gelegt zodat ze nu eerst eten hebben als ik geluk heb gaan ze nu naar het y-tong en anders maakt het me niet uit dat ze weer naar het buisje gaan hopelijk hebben ze wel eitjes gevonden in de tijd dat ik ze even met rust heb gelaten en misschien waren het wel larven geen iedee ze waren namelijk bijna of al twee weken oud laten we hopen dat de kolonie zich snel weer opbouwt en ze in de toekomst de kevers kunnen verslaan want 2 waren behoorlijk pissig op de kever ze schakten helemaal en verzuurden de kever maar helaas was dat mislukt. morgen meer nieuws over deze ramp.

Karsten1997 hat geschrieben:Nou dat is mooi van die eitjes!
Camponotus ligniperda en Myrmica ruba drinken allenbei honingwater. Je kan op de shop zien wat voor een soort ze drinken.

ook merk ik dat de koningin na 10 's avonds actiever is dan 'smorgens en 'smiddags ook wil ik weten hoelang de mieren kunnen zonder buitenwereld want ik ben nog steeds aan het w88 op een myrmica ruba kolonie op de antstore shop die onder de €10,- is dus kan ik mijn spullen ook nog niet kopen

Zurück zu beschrijving hoe houd ik mieren
Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 0 Gäste