Ameisenforum zur Haltung von Ameisen in einer Ameisenfarm, Formicarien

heeft iemand misschien ook een iedee waarom ze dat doen want gisteren durfden ze nog niet. maar al met al ik weet nog niet of ze van mijn eigen gemaakte honing water hebben gegeten 

Zeker bij deze soort. Lasius niger groeit al een pak sneller maar daar heb je ook geduld nodig. Het eerste jaar is altijd een beetje afwachten. 

.

is wel grappig om te zien met het speelzand . Ik heb voor speelzand gekozen omdat de planten er wel in kunnen en de meeste soorten er goed in te zien zijn ook is het lekker zacht en is het mooi schoon. maar voor de rest heb ik nog geen eitjes gezien wel jammer maar ik heb gelukkig engelen gedult wat dat betreft
. de beide soorten zitten nu in een broeibakje van de action. word het lekker warm als 's morgens de zon er op staat te schijnen en blijft het de rest van de dag lekker warm zodat de kolonieën snel kunnen groeien hoop ik.
En tot slot voor vandaag. Als ik eitjes ga zoeken van lasius niger uit de tuin kan ik die dan bij mijn (als het lasius niger is) koningin stoppen
voed zij die dan op of laat ze die dingen liggen. en kan ik die ook bij camponotus ligniperda leggen als ik er veel vind 

nooit van gehoord.. 

maar ik moet wat over heben voor de beestes zolang ik nog hier woon.
was best grappig voor de rest hebben ze nog niet veel uitgevoerd zullen wel bezig zijn met het uitbereiden van de kolonie denk ik. de andere koningin soort nog onbekent is nog steeds een avonturier en is alleen nog maar aan het rondlopen en doet verder niks. foto's komen morgen kom er net achter dat ik nog veel huiswerk heb 

Zurück zu beschrijving hoe houd ik mieren
Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 1 Gast