Dagboek: Camponotus ligniperdus

hier kun je je mierenervaringen met andere mierenliefhebbers delen.

Is this residence suitable for Camponotus ligniperdus?

Umfrage endete am 23. Apr 2010 14:35

Yes
19
50%
No
2
5%
A little
4
11%
No Idea
13
34%

Abstimmungen insgesamt : 38

Re: Dagboek: Camponotus ligniperda

Beitragvon Gortello » 13. Apr 2010 21:37

dag 11 heb vandaag ff gekenen en foto's gemaakt krijg ze nog niet op pc weet niet waarom . maar volgensmij heeft ze eitjes gelegt teminste dat denk ik ik weet niet hoe ze er uit zien ik zag 5a7 geel/oranje achtige stipjes in het buisje en de koningin was ook behoorlijk agresief toen ik keek. dus ben benieuwt . morgen middag ga ik dus maar ff kijken hoe het kan dat de pc niet op geheugen kaart reageert. en ik heb nog een probleem nu mijn blok voor de helft vol is gezogen en ik wel blijf bij vullen komen in 3 onderste kamers iets water te staan ±0,5 cm . is dit erg en wat kan ik er tegen doen
Gortello
member
member

Land: Netherlands (nl)
Danke bekommen: 0 Danke

Beitragvon Karsten1997 » 14. Apr 2010 11:15

Mhhh... :|
Dat is inderdaad een lastig probleem... Ik neem aan dat je het nest bedoelt?
Dan moet je inieder geval even geen water er meer bij doen lijkt mij... Meer weet ik er niet over te zeggen..
Karsten1997
member
member

Beitragvon Gortello » 14. Apr 2010 15:06

de foto's

oja karsten ik heb het vermaat ook aangepast met paint bij afbeelding en dan kenmerken dan typ je bij de pixels in 2240 en 1680 dan doen ze het
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.
Gortello
member
member

Beitragvon Karsten1997 » 14. Apr 2010 15:38

ohw echt waar?! Bedankt! Stom dat ik daar niet zelf achter kwam..:P
Maar dat ziet er heel erg mooi uit! Top!
Karsten1997
member
member

Beitragvon Gortello » 15. Apr 2010 21:01

dag 12 en 13: heb nog steeds geen oplossing voor mijn water probeem maar de mieren houden zich nog rustig in het buisje heb ze nog niet buiten gezien de laatste paar dagen ga morgen even eten zoeken een regenworm of zo en dan maar kijken of die de volgende dag weg is.
Gortello
member
member

Beitragvon Gortello » 16. Apr 2010 19:04

dag 14: Heb de mieren nu al een week :D wat gaat de tijd afentoe toch snel. maar wederom nog niet actief in buiten verblijf maar wel druk met de eitjes. ben erg benieuwt hoeveel het ter zijn zie ik over een week waarschijnlijk duidelijker als het larven zijn. Heb ook al nagedacht over de andere kolonie als er eind lente nog geen poppen zijn dan ga ik proberen een myrmica ruba te vinden of anders kopen.

en ben nu aan het proberen het te veel aan water te verkomen door zand in het trechtertje te hebben gedaan
Gortello
member
member

Beitragvon Gortello » 17. Apr 2010 19:52

dag 15: was vandaag de hele dag weg dus heb niet veel gezien maar de eitjes zijn van gele stipjes nu al kleine witte gevalletjes en gisteren had ik een pissenbed vermoord voor eten en net lag alleen zijn kont er nog maar :?
Gortello
member
member

Beitragvon Gortello » 19. Apr 2010 19:59

dag 16 en 17: ze waren weer rustig gisteren avond liep er 1 rond en vandaag heb ik ze een stukje worst gegeven voor de eiwiten ben benieuwt of het morgen weg is :)
Gortello
member
member

Beitragvon Gortello » 20. Apr 2010 21:16

dag 18: ben begonnen met het weer opnieuw inrichten van het verblijf dit keer voor devinitief nu word het meer een bos met 2 soorten vetplanten voor de bladluizen die ik wil gaan vangen of weet iemand anders een plant die klein blijft maar waar wel graag bladluizen opzitten max. hoogte is 10 cm en 7,5 cm breed . de mieren waren mooi rustig maar toen ik ze even stoorde ontsnapte er net 1 heb em nog net kunnen vangen met het buisje :roll: ook heb is het buisje op dit moment naar het slangetje van het nest aangesloten zodat ze dat ook even kunnen verkennen en op dit moment zit er daar ook 1 :D worst nog niet aan begonnen maar heb wel in het buisje gedaan
Gortello
member
member

Beitragvon Gortello » 21. Apr 2010 19:26

Vandaag even naar het bos geweest dingetjes zoeken en bosmieren kijken krieoelt er van weet niet welke het is :( maar er lopen hele grote rond 1 was wel opnormaal groter dan de rest ongeveer 1,5 cm schat ik kan iets meer ok minder zijn.

dag 19: De mieren heb ik vandaag even wat stress bezorgt door ze te verplaatsen maar dat was geen ramp ze hebben er iets moois voor terug gekregen met wat minder planten maar wel mooier zoals ik al zei. verder hebben ze al regelmatig in het slangetje gezeten en weten ze de weg naar het nest te vinden ondanks dat ik het had verplaatst. de worst is nog steeds niet op dus ga ik morgen maar op jacht naar Hautflügler ook ga ik morgen meelwormen komen voor de kweek zodat ik altijd eten voor ze heb kevers larven en poppen
Gortello
member
member

Beitragvon Gortello » 21. Apr 2010 19:28

oja en morgen komen foto's al ik er aan denk en ik zoek nog 2 jonge myrmica ruba koninginen waar kan ik die vinden
Gortello
member
member

Beitragvon Karsten1997 » 21. Apr 2010 19:36

Ok leuk ;)
Myrmica Ruba kan je vinden op braakliggend terein. En in de bossen, daar hem je ze het meest.
Karsten1997
member
member

Beitragvon Gortello » 22. Apr 2010 20:48

foto's vergeten :roll: maar dat ter zijde.
Dag 20: heb vandaag meelwormen gekocht voor de kweek er zaten helaas 3 doden bij maar gelukkig eten mieren dat ook. ik snap nu ook waarom de mieren zoveel moeite moeten doen om zon beest te vangen wel aardig actief maar de mieren waren het tegenovergestelde kompleet rustig heb er geen 1 zien rondlopen helaas maar dat komt omdat ik maar 4 werksters heb en meer dan 5 eitjes. hopelijk beginnen ze dit weekend aan de wormen en als het werkt dan doe ik er 2 in als ik donderdag een paar dagen weg ga moet lukken denk ik. moet ik ze dan vermoorden omdat ze met zo weinig zijn of gewoon levend??? dus morgen foto's want dan heb ik wel tijd
Gortello
member
member

Beitragvon Gortello » 22. Apr 2010 20:50

Karsten1997 hat geschrieben:Ok leuk ;)
Myrmica Ruba kan je vinden op braakliggend terein. En in de bossen, daar hem je ze het meest.

bij ons in de tuin zit onder het gras ook veel myrmica ruba maar hoe kan ik de koningin herkennen of is het het beste dat ik er 2 koop bij antstore met een paar werkers bij de 1 en de ander zonder werkers (anders word het nogal prijzig)
Gortello
member
member

Beitragvon Gortello » 23. Apr 2010 19:48

Dag 21: vandaag heb ik ze weer een soort van geplaagt maar dan ten goede ze hadden de ingang weer geblokkerd met deze keer houtjes dat heb ik er uit gegooit omdat het anders niet lukte. Ik heb ze vandaag een dooie meelworm gegeven maar doormiddel van een pinset het ik gedaan of het een levende was die het nest binnen viel erg leuk om te zien hoe ze verdedigen op het laatst hadden 2 werkers door dat ik het deed en toen probeerden ze mij aan te vallen maar gelukkig was dat mislukt. op deze manier kon ik goed kijken of ze nog een beetje actief waren en gelukkig zijn ze dat. Ik ben alleen benieuwt hoe ik het verschil bij deze soort tussen werkster en minor kan zien.

off topic:
Ik ben er nog steeds niet echt achter hoe ik het best aan myrmica ruba kan komen iemand een iedee
De foto's:
Sorry voor slechte kwaliteit volgende foto's waarschijnlijk wel met foto toestel.
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.
Gortello
member
member

VorherigeNächste

• Vergleichbare Themen
    Antworten
    Zugriffe
    Letzter Beitrag

Zurück zu beschrijving hoe houd ik mieren