Dat is mooi! Ook van de Mymica Ruba! Maar waar ik het allenmaal vandaan heb weet ik niet ( ik had ze gewoon gevonden in de schuur.. ) Umh, mischien is de Ikea handig om te kijken voor grote plastic bakken..? xD En glas bij de gamma of praxis... Succes! gr, karsten
ok ikea is een beetje ver al helemaal op de fiets en ik kijk wel ff voor glas gebruik jij het echt voor het kijken of alleen tegen ontsnappen
dag 39: ze hebben ondertussen van hun eitjes 2 stapeltjes gemaakt of hebben nog een stapeltje bij gelegt ook is vandaag mijn paketje verzonden met lasius niger en andere spuletjes wie ik nodig heb . myrmica ruba is al bij de laatste en 3e kleur zand uit wanneperveen wat ik had meegenomen voor in een bakje om ze daar in te doen ze zijn ook aardig actief en hebben alle eitjes mooi opgebergt hopelijk neemt mijn moeder binnenkort zon grote pot mee om daar de myrmica in te doen
maar als ik jouw was gortello zou ik er nog iets tussen het glas en de doos doen dan kan er namelijk geen mier door als er een hobble op de top is en ik weet niet of het goedkoper dan glas is maar je zou ook als deksel wat acryl gebruiken dat breekt ook niet zomakkelijk als het eenkeer valt;)
het is Domenique en wat bedoel je met tussendoen welk spul wil je daar voor gebruiken
dag 40: ze zijn nog steeds bezig met het zorgen voor de eitjes ook heb ik ondertussen 2 poppen van mijn meelwormen dus nog even 3weken w88 en dan heb ik meel kevers
bij de antstore ontsnappings kit zit een sort afdicht tapeen dandat boven op de rand plakken zodat het tussen het glas/acryl sit en de rand
en volgens mij moet je de meeelwormen warm houden als je wilt dat het kevers woorden want karsten houd de zijne in de schuur en ze woorden geen poppen en de mijne staan in mn kamer en sommige woorden poppen:P
ik denk binnen een weekje ook heb ik ondrtussen al 14 poppen die meelwormen doen het goed ik verw8 er morgen nog wat meer maar je moet wel elke dag het eten controleren of het niet gaar rotten of erger schimmelen ook moet je het niet in direct contact leggen met de zemelen want dan gaan ze dood en de poppen moet je in een apparte bak leggen omdat ze anders worden aangevreten door de meelwormen en de eitjes moet je weer bij de meelwormen doen alleen dan op de bodem van de zemelen en dan als het goed is kan er weinig mis gaan zo heb ik heb van het internet.
dag 41: Morgen komen mijn andere miertjes ga ik van uit hopelijk zonder schade ook ga ik morgen bakken kopen voor bijde soorten en vaseline ik hoop dat dat spuul werkt die mickey van antstore candada gebruikt het ook dus het zal wel goed zijn de gemaakte buitenwereld ga ik als aquarium gebruiken voor mijn gevangen kikkervisjes
dag 42: wederom hebben ik niet veel geluk met de eitjes is wou vandaag de miertjes vangen om ze weer in het buisje te doen omdat het nest niet goed is in verband met water lekage dus ik wou ze vangen en probeerde ze te verdrijven door ze weg te drijven met water alleen hebben ze de eitjes ergens neergelegt waar ik ze niet kan zien en dus niet kan vinden ook krijg ik ze er niet uit het glas is al een beetje gebarsten maar er valt nog een stuk te redden en dat ga ik zeker doen ook zijn vandaag de lasiusjes aangekomen kleiner dan ik had verw8 want in de tuin zijn ze wel iets groter maar die hebben gelukkig veel broed en ik zag zelfs al 1 larfje de buitenwerelden voor bijde soorten heb ik ook alvast gemaakt alleen het gips moet nog drogen heb een beetje het iedee van mickey van antstore canada gebruikt kweet alleen niet hoe hun dat doen.dus hopelijk van ik ondertussen al vandaag de miertjes voor hun eigen bestwil
meschien moet je licht op het nest schijnen zo dat de mieren in het donker buisje vluchten;) maar de lasius niger gaan nogwel goeien die van karsten zijn ook 2keer zo groot als ze vorig jaar waren toen hij ze kreeg
ok ik heb ze er uitgeblazen doormiddel van een anderslangetje en mijn mond de koningin had een zwak voor de honing (gelukkig ) heb ze nu in hun nieuwe bak en ben al bezig met hun nieuwe nest vind zelf al heel mooi deze maak ik iets dieper heb een blok van 10cm dik gekocht
dag 43: ze zitten nu in hun nieuwe nest het reageerbuisje 1 werkster wil er maar niet in en blijft de heletijd in de outworld wie ik in rots style heb gemaakt foto's volgen komende week
dag 44 : heb gisteren alle werkster met het buisje achterna gezeten en gevangen en toen op een vaste plek neergezet ook heb ik een beetje steen gruis in het buisje geschoven nu zien ze het echt als hun huis voor het nest moet ik alleen nog ff de binnenkant verven met het zelfde spul als de buitenwereld steen spul en de buisjes en glasmplaat op maken en dan kan ik een gat in de buitenwereld maken voor het slangetje
dag 45: ze laten niet veel van zich zien in de buitenwereld maar ze leven nog wel eitjes onbekend misschien wel maar het buisje is een beetje dof de werksters zijn wel fel als er een pissenbed wil komen wonen en jagen em er meteen uit da's wel leuk gezicht alleen nog een vraagje naar hoeveel dagen moet je honing verversen en het eten weghalen?