Myrmica rubra aardnest

hier kun je je mierenervaringen met andere mierenliefhebbers delen.

Beitragvon Menph » 25. Sep 2006 07:33

Even een kleine update

De Lignipera is gestorven. Waarom weet ik niet. Diezelfde dag verloor ik ook een F. fusca, en L. fuliginosis.

De F. fusca kolonie maakt het momenteel goed. Het eerste broed is uitgekomen waarmee de teller nu op 40 dieren staat. De koningin is momenteel gestopt met leggen.

Verder gaat het ook goed met een kolonie L. flavus (zeer veel larven zichtbaar) en een kolonie Temnothorax nylanderi (ook larven zichtbaar)

Verder heb ik een kolonie M. regulosa (bossteekmier) en M. sabuleti (schraallandsteekmier) gekocht (de laatste bij Antstore). Bijde kolonies hebben net als mijn M. specioides (duinsteekmier) een aardnest gekregen.

Verder kom ik om in de proefbuisjes L. niger, Probeer ik 6 M. rubra te boosten met wat larven en houd ik nog een L. flavus en beginnende kolonie F. fusca in reageerbuis.
Menph
member
member

Land: Netherlands (nl)
Danke bekommen: 0 Danke

Beitragvon Menph » 25. Sep 2006 07:38

Haha, maar waar het in dit topic eigenlijk over ging --> de M. rubra!

Ook zij maakt het goed. De teller staat momenteel op 8 a 10 koninginnen. Momenteel werkt ze wekelijks 6 meelwormen weg.

Ik heb dit jaar 1 mannetje gezien, maar het zou natuurlijk fantastisch zijn om volgend jaar een mini bruidsvlucht te mogen meemaken.
Menph
member
member

Land: Netherlands (nl)
Danke bekommen: 0 Danke

Vorherige

Zurück zu beschrijving hoe houd ik mieren