det her må vist være det rigtige sted for alm. small-talk.
Syntes oz selv at de priser på Apocrita Ameisen Shop er lidt højt sat, men på den anden side afholder det jo oz folk (som mig selv) fra at gå shopping-frenzy
Mht. det med at importerede dyr fra varmere lande, som slipper ud i naturen ikke kan overleve i vores klima, er jeg delvis enig. Men tag nu til eks. farao-myren.. Den lever lystigt her i Danmark ( som ubuden gæst i huse ) selv om den jo fra naturens side lever i tropiske egne... Og et andet insekt ( dog ikke herhjemme endnu) som har flyttet sig til koldere egne er termitten. I dag findes den med sikkerhed i Nordfrankrig og den er oz observeret i Tyskland (Hamborg). Velan, stadig i folks huse og ikke i naturen, men alligevel.
Syntes at termitter er so cool. Faktisk startede mit "liv med myrer" med interesse for termitter. Boede som barn 2 år i Saudi-Arabien og 1 1/2 år i Oman. der så jeg termitter og var helt solgt.. Specielt de små baby-termitter (modsat myrernes larver).. Men da de jo ses som skadedyr var der nul forståelse fra mine forældre´s side til at tage termitterne med hjem. Dårlige forældre si´r jeg bare
Well, nøden lærer jo som bekendt nøgen mø at spinde, så jeg slog mig så må myrer istedetfor. Hvilket jeg jo absolut ikke har fortrudt.
Gilgameesh