Ik ben Niels ben 18 jaar en woon in Zoetermeer (bij Den Haag). En ik wil mieren gaan houden, lijkt me ontzettend leuk en heb ik tenminste ook wat te doen in mijn vakantie van 3,5 maand
Ten eerste wil ik beginnen met Lasius Niger in een Ytong nestje in een glazen bak van 60x30x20... Kan ik rond deze tijd gewoon een kolonie opgraven(uit een tuin die toch al overhoop wordt gehaald binnenkort dus ze moeten toch al verhuizen dan
) Dus een koningin, met eieren/larven/etc... en 200 werksters ofzo en die dan in mijn Formicariumpje plaatsen? Want dat lijkt me wel het makkelijkst en het kost niets
Zullen ze dan gewoon verder gaan met leven of stressen ze hem dan helemaal kapot? Ook wil ik myrmica rubra koninginen gaan vangen na de bruidsvlucht en die in buizen nestjes hun gang laten gaan om zo later een paar leuke kolonies te vormen
Volgend jaar als ik ben verhuisd heb ik veel meer ruimte dus kan ik ook wat grotere formicaria maken en een moeilijkere(?) zuid europese soort huisvesten. Nouja dit was het wel zon beetje
Als ik nog vragen heb weet ik het forum te vinden
Gr pulse

Wel geduld nodig soms maar het is wel leuk ze zo bezig te zien en je ben idd ff zoet ook