Re: Apocrita Ameisen Shop

Her kann du debattere over emnet myrer

Beitragvon Frico » 23. Jan 2006 23:46

Ja jeg ved at de begge er meget interessante; men nu bevæger vi os ud på et sted der ikke er for begyndere.Det vil tage mange år før jeg kan have atta.
Slet ikke for at snakke om termiter,som er meget interessante, men svære at holde.+at de begge er frygtelige dyre.
Frico
member
member

Land: Denmark (dk)
Danke bekommen: 0 Danke

Beitragvon Frico » 23. Jan 2006 23:55

Den myre i snakker om minder mig om en myre jeg fandt for 1 1/2 år siden ved sønderborg Strand.
Den var ca.1-2,5 mm .så var den rød.
Den havde lange ben, stod ligesom oprejst(høj)den havde en brod der var 1 mm lang(altså ca. det halve af dens kropslængde.
(men en tynd brod)
Den var på min hånd, og holdede ligesom udkig,da jeg tabte den rendte den væk(havde alligevel store problemer med de 10 cm høje bakker, som var fodspor)
Hovedet var ligesom længere oppe end resten af kroppen,skævt.(som en hund der sidder, men stadig stående.)

Der var ingen der havde en forklaring for denne yre da jeg fortalte det dengang, men jeg vil prøve at finde den igen.
Frico
member
member

Beitragvon Gilgameesh » 24. Jan 2006 00:10

Hey Frico,
hvis du er lige så modig som Nisras kan du selv fremskaffe termitter fra Sydeuropa. De er alle vegne og anses som en pest. Og en tur til f.eks. Spanien kan jo næsten fåes for en slik..

Men hos de arter som findes der b.la. Kalotermes flavicollis (se bill. ) er der altså IKKE så stor forskel på dronning og arbejdere..

Atta er nok ikke så let, med mindre du lige skal et smut til de amerikanske kontinenter

har et link til en online shop som sælger termitter Hyperlinks sind nur für registrierte Nutzer sichtbar

kik under livestock. Véd altså ikke om siden er oppe endnu.

Selvom jeg har haft myrer i rigtig mange år har jeg altså ingen erfaring med andre myrer end Skov- og slavemyren, men har som sagt anskaffet mig en HerculesMyre. Så må vi jo se om jeg kan finde ud af det... Går det fint er det næsten helt sikkert et springbræt til at jeg får mig en lidt mere eksotisk art.

:hello: Gilgameesh
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.
Gilgameesh
member
member

Beitragvon Gilgameesh » 24. Jan 2006 00:18

Yo begge 2,

mht. den micro-myre. Jeg kommer fra Århus så det var i Moesgaard Skov jeg fandt den..

Frico, den myreart må du virkelig prøve at finde igen. Jeg vil selv prøve at finde den før omtalte myre når jeg kommer til århus engang.

:hello: G
Gilgameesh
member
member

Vorherige

Zurück zu Almen debat