og velkommen til
.......... Troede ikke selv at der ville ske noget her i vinteren, men da jeg fik min dronning havde hun både æg og larver. Og det har hun stadigvæk. Det er nu kommet op på 6 stk. larver, så det går fremad..
Jeg har viklet rødt folie om røret så jeg kan følge med i hvad der sker og jeg fodrer hende hver 3. dag med frisk sukkervand eller honning som hun spiser af... Så hendes årsrytme er vidst lidt ude af balance
MHT skovmyren (den store) Formica-Rufa så syntes jeg at den hører til de mere spændende af danske myrer at holde.. Jeg har brugt utallig timer på at sidde og se dem bygge på deres myretue.
Eet af minuserne, som jeg ser det, er at jeg ikke altid véd hvor dronningen/-erne er henne for de gider ikke kun at være i den gipstue jeg har til lavet til dem. OG...... De bygger tuen af ALT hvad de kan skrabe sammen.. Har så vidt muligt prøvet at begrænse
deres byggelyst véd ikke at give dem for mange grannåle, hvilket resultere i at de tager sandet i bunden af terrariet og putter på tuen i stedetfor
Geschæftige små bæster.
Har i øvrigt læst på AntStore´s Ant dataBace at Formica-Rufa´s "attitude class" er på level 4. (impossible) hvad der så ellers menes med det..
Gilgameesh