HerculesMyre

Beitragvon Gilgameesh » 23. Jan 2006 00:18

HeyFrico,
og velkommen til :D .......... Troede ikke selv at der ville ske noget her i vinteren, men da jeg fik min dronning havde hun både æg og larver. Og det har hun stadigvæk. Det er nu kommet op på 6 stk. larver, så det går fremad..
Jeg har viklet rødt folie om røret så jeg kan følge med i hvad der sker og jeg fodrer hende hver 3. dag med frisk sukkervand eller honning som hun spiser af... Så hendes årsrytme er vidst lidt ude af balance :?:

MHT skovmyren (den store) Formica-Rufa så syntes jeg at den hører til de mere spændende af danske myrer at holde.. Jeg har brugt utallig timer på at sidde og se dem bygge på deres myretue.
Eet af minuserne, som jeg ser det, er at jeg ikke altid véd hvor dronningen/-erne er henne for de gider ikke kun at være i den gipstue jeg har til lavet til dem. OG...... De bygger tuen af ALT hvad de kan skrabe sammen.. Har så vidt muligt prøvet at begrænse [-X deres byggelyst véd ikke at give dem for mange grannåle, hvilket resultere i at de tager sandet i bunden af terrariet og putter på tuen i stedetfor :lol: Geschæftige små bæster.

Har i øvrigt læst på AntStore´s Ant dataBace at Formica-Rufa´s "attitude class" er på level 4. (impossible) hvad der så ellers menes med det..

:hello: Gilgameesh
Gilgameesh
member
member

Land: Denmark (dk)
Danke bekommen: 0 Danke

Beitragvon Gilgameesh » 23. Jan 2006 00:40

Og lige een til dig oz NISRAS,

faldt over denne hjemmeside http://shop.apocrita.de/index.php

Har overvejet at købe en Camponotus sp dronning (een af dem fra syd- og mellemAmerika) så jeg oz havde myrer som ikke skulle vintersove. Kan forestille mig at man skal ha´ tilladelse fra myndighederne til at importere dem...

Tænkte på om du har nogen erfaring med Camponotus sp ? (skulle vel ha´skrevet det på siderne om PASNINGSERFARINGER )

:hello: Gilgameesh[font=Andalus] [/font]
Gilgameesh
member
member

Beitragvon nisras » 23. Jan 2006 19:52

Hej Gilgameesh,

ser interessant ud, den myreside, du sendte. Blot synes jeg priserne ligger i overkanten af det rimelige!
Jeg tror nu roligt, du kan investere i en af de spændende dronninger, uden at du får tilladelse fra en højere instans.
Så længe du ikke sætter fremmede myrer ud i naturen og dermed gør dig skyldig i faunaforfalskning, skulle der ikke være de store problemer i det! I øvrigt er jeg temmelig sikker på, at tropiske arter ikke vil have en kinamands chance for at overleve en dansk vinter, så allerede der er problemet elimineret, hvis en koloni skulle have held (uheld!) til at bryde ud i friheden.
Jeg har gennem årene holdt en hel del forskellige Camponotus-arter.
Det drejer sig især om de danske og sydeuropæiske af slagsen.
I øjeblikket har jeg både C. ligniperda og herculeanus gående.
Desuden den lille, smukke C. lateralis, den skinnende sorte C. aethiops samt en mellemstor fra Gran Canaria og en i næsten samme størrelse fra Kenya.
Når der nu kommer rigtig gang i sitet, tror jeg, det er vigtigt, at vi forsøger at lægge vores indlæg de rigtige steder. Ellers ender det med at blive for rodet.

nisras
nisras
member
member

Vorherige

Zurück zu Hjælp for nyankomne