Har siden jeg var en lille purk (er nu 36) haft myrer ( Rød SkovMyre, lille og stor, og Sort SlaveMyre, både samme og hver for sig ), dog af flere gange. den sidste koloni har jeg haft i næsten 10 år. De har en gipstue med adgang til et terrarium (bill) på ca 50 X 40 cm, med deres egen lille "hjemmelavede" myretue af grannåle...
og nu er det så kommet til den tid hvor mine dronninger er nær ved vejs ende. For 14 dage siden døde 1 af dem
og har så kun 1 tilbage... OG de har begge i det sidste år næsten ikke formeret sig.. Jeg fodre mine arbejdere med både sukkervand med mineraler og aminosyre, og med bananfluer og maddiker, så der skulle ikke være noget der..
Nu kunne jeg så godt tænkt mig at min næste "klan" skulle være HerkulesMyre.
DERFOR; Er der nogen herinde som véd hvor man evt. kan finde dem i naturen ( altså til sommer )
..... Bor i KBH. og har tit været i Hareskoven men ved ikke om det er det rigtige sted at lede.. Men har læst mig til at de skulle være at finde i nordsjælland...
Véd godt at det er muligt at købe dem via ANTSTORE men syntes det lyder for ricikabelt at sende de små "tøser" med posten så langt... Ville jo være spild af liv hvis de døde, ik´
Hilsen Jesper/Gilgameesh

Håber du havde godt vejr dernede. Og tak for dit indlæg.
Og det var heller ikke lige det jeg tænkte på. Flovt at jeg ikke kan formulere mig ordenligt.