ant tempel??

ant tempel??

Beitragvon Olly » 6. Feb 2010 21:16

Good evening to all!

i'm new to the whole ant world i would LOVE to start up a strong colonie of myrmica rubra (few queens) and i'me wondering if it would be possible to carve a good ant nest from Ytong into a model building like a piramid, tempel or even an roman colloseum! :D if its made of 2 diffrent parts (the lower one containing lots of chaimbers and tunnels) and the upper one the model with entrance and exit, in the middle maybe a hollow space with cotton for moist connected to a tube and paint the outside with a thic layer of clay (so the moist stays in longer)
???
also most ytong nest i see here have curved tunnels and round chaimbers is that nessesairy? or could i make em square?
i could add a drawing if u dont understand me...

and last but not least i could find anywhere how much moist is enough ? ime afraid to go either to much or to little for the ytong nest?..

advise or suggestions are always welcome
Thanx in advance
and please forgive my bad english :oops:
Olly
Olly
member
member

Land: Belgium (be)
Danke bekommen: 0 Danke

Werbeanzeige: ANTCUBE - Red screen 20x10 - self-adhesive

Re: ant tempel??

Beitragvon JimmyVe » 7. Feb 2010 16:16

Hello Olly and welcome to the forum.

Off course you can make it in a shape of a piramid. You can make all kind of shapes, just google a bit and you will find a lot of different farms.
You need to make the nest moist not to wet but you will find that out with trying. :)
JimmyVe
member
member

Danke bekommen: 1 Danke

Beitragvon Olly » 7. Feb 2010 17:19

hey jimmy kzie dat je belg bent dus moet ik geen engels praten he? :)
bedankt voor je hulp!
dus zolang ik de ytong vochtig kan houden met een buisje kan ik die bewerken tot elke vorm :D
ik denk dat ik wel een paar mooie dingen kan bouwen!
en stel dat ik een colloseum-nest kan bouwen met in het midden een doorgang naar de nest en ik zou bovenop het netst (dus in het colloseum) een insect plaatsen zouden ze het als bedreiging zien en aanvallen? :D
das beetje waar ik voor ga
Olly
member
member

Danke bekommen: 0 Danke

Beitragvon JimmyVe » 16. Feb 2010 20:32

Yep, zolang je het vochtig kunt houden kan je er alle kanten mee uit. ;) Staan wel een paar heel leuke foto's op internet (moet maar is zoeken op google) van mensen die er echt mooie dings mee gemaakt hebben.
Als het insect niet te groot is zullen ze het zeker aanvallen als voedsel.
Veel succes. (In dit gedeelte kunnen we het wel best in het Engels houden, er is een apparte nederlandse afdeling)
JimmyVe
member
member

Danke bekommen: 1 Danke

Werbeanzeige: ANTCUBE - Red screen 20x10 - self-adhesive

Zurück zu Building a farm