zelf gevangen koningin lasius niger

dit is een vraagbaak en discussie forum.

zelf gevangen koningin lasius niger

Beitragvon vdhasj » 29. Jul 2008 20:28

hey ik heb nu een aantal koninginnen gevangen nu is mijn vraag hoe land deze in een proefbuis kunnen zitten alvorens in een leefruimte voor ze moet bouwen?

Ik heb ook een kolonie lasius flavus nu anderhalve maand vanop deze site. Ik heb deze in de leefruimte gelegd met proefbuis en al. Ik lees altijd dat de mieren zand naar binnen zouden slepen en zo? bij mij gebeurd dit helemaal niet zelfs niet 1 korrel :) is dit normaal? Ik heb wel de indruk dat er langzaamaan een aantal werksters bij komen ik schat ze nu met een 20
vdhasj
member
member

Danke bekommen: 0 Danke

Beitragvon thomie » 29. Jul 2008 21:41

Je hoeft de koningin nog geen buitenwereld te geven. Pas als ze werksters heeft ze voedsel nodig.

Als je L. flavus geen werksters heeft is het logisch dat er geen zand in het reageerbuis zit, als er wel werksters zijn dan kan het zijn dat ze zich zo ook prettig voelen..

Zit de ingang van het nest onder een blaadje of vlakbij de zijkant dan de bak (of een ander obstakel?).
thomie
member
member

Land: Netherlands (nl)
Danke bekommen: 0 Danke

Beitragvon JimmyVe » 29. Jul 2008 23:53

Niet elke kolonie zal zand in zijn buisje slepen hoor. Het is normaal als ze het doen maar als ze het niet doen is er nog geen reden tot paniek. Zolang ze zich goed voelen in het buisje lijkt mij alles in orde.

De nieuwe koninginnen hebben idd nog geen buiten wereld nodig tot dat er werksters zijn.
JimmyVe
member
member

Land: Belgium (be)
Danke bekommen: 1 Danke

Zurück zu algemene vragen