Sony D-SLR α300

Sony D-SLR α300

Beitragvon thomie » 29. Jul 2008 21:46

Hallo,

Ik heb vandaag mijn geld besteed aan een Sony D-SLR α300 voor €599.
De verkoper was erg lovend over deze camera en heeft me overtuigd om hem te kopen, mijn eerste ervaring is erg goed :) (maar heb nog niet genoeg tijd gehad om er veel mee te spelen).

Ik zou graag macro foto's willen maken met de camera, maar moet daarvoor wel een lens of objectief kopen. Weten jullie wat ik het beste kan kopen? Ik weet niet hoe duur het is maar heb er niet zo veel geld voor over.
thomie
member
member

Land: Netherlands (nl)
Danke bekommen: 0 Danke

Beitragvon JimmyVe » 29. Jul 2008 23:49

Dat hangt er natuurlijk van af welke foto's je wil gaan nemen met deze camera maar ik veronderstel dat het voor je miertjes zal dienen. ;)

Dan moet je toch gaan voor een macro lens. Deze zijn in het algemeen niet echt goedkoop maar je kan daar ook weer zo ver in gaan als je wil natuurlijk. Informeer eens even bijde fotograaf, welke lens hij hiervoor voorsteld naargelang je prijsklasse.
JimmyVe
member
member

Land: Belgium (be)
Danke bekommen: 1 Danke

Beitragvon mpke » 30. Jul 2008 21:57

Hallo thomie,
een objectief is belangrijk, maar nog belangrijker is oefenen.
Het objectief maakt de fotos niet he, dat doe jij...
Je kan gaan voor een 150 mm macro of een 180 mm, dat zijn de echte goede.
Als je je geld echt wil besteden, dan kan je een mp-e 65 kopen, dat is de beste macrolens die ik ken.

Zo, groetjes.
mpke
member
member

Beitragvon thomie » 30. Jul 2008 22:30

Dat gaat jammergenoeg over mijn budget heen, $840 voor een macro objectief.

Ik ging naar de winkel met €400 in mijn hoofd.. En nu heb ik besloten om de camera terug te brengen voor de α350 (α300 heeft 10.2 Megapixel en de α350 heeft 14.2 megapixel en is €100 duurder). Ik ben nu in totaal een kleine €700,- kwijt (inc. UV lens, tasje etc.)

Iets boven mijn budget :oops: .. Dus ik ben bang dat ik nog even moet wachten op het macro gebeuren. Ik ga binnenkort een cursus doen waar je veel objectieven kan uitproberen. Ik hoop dat ik dan een goedkope en goed objectief kan vinden.

Ik heb nu gemerkt dat RAW echt een veel betere kwaliteit heeft.. Vooral als je inzoomt is het stukken mooier!! (en veel groter :? ) .
thomie
member
member

Beitragvon mvannunen » 31. Jul 2008 14:41

Heey thomie maatje.

Ik zei toen toch dat je die 350 moest kopen!!
Maarja heb je al een objectief??
Ik heb die 350 ook zelf nog steeds op het oog of misschien een eos 450D.

Ik ga binnekort weer bestellen bij antstore jij nog wat nodig???

Groetjes
mvannunen
member
member

Beitragvon thomie » 1. Aug 2008 22:24

Ey mike,

Weer terug van vakantie ???? :) , mooie tijd gehad?

Ik ben een paar zaken afgegaan en allemaal was de Sony alpha de Camera (De camera is of echt goed of sony geeft steekpenningen ;) ).
Ik heb hem ook bij een "echte" winkel gekocht, hij koste €700,- .. Wel wat duurder als op internet (durfde niet goed te zoeken :P ) maar ik kreeg een erg goede service bij de winkel.

Ik ga denk ik nog geen macro objectief kopen, hoorde dat die +€500,- kosten :( . Zou er wel graag eentje willen hebben....

live view, het kost wel erg veel batterijen, als je het uit zet dan kun je (volgens de verkoper 600 foto's maken op fijn kwaliteit (de beste Jpeg kwaliteit). Als je het aan zet en je maakt foto's op Raw/Jpeg (slaat ze beiden op) dan kun je ±250 foto's maken denk ik...
thomie
member
member

Beitragvon JimmyVe » 2. Aug 2008 10:16

Ik trek mijn foto's altijd op RAW en zet ze dan om in jpeg voor te gebruiken hier op het forum. Soms gebruik ik maar een deel van de foto en dan is die RAW wel echt handig, kan je heel goed inzoemen zonder dat je kwaliteit verliest.
JimmyVe
member
member

Beitragvon mvannunen » 2. Aug 2008 13:58

Ik zit erover na te denken tussen de eos 450D of de sony alpha 350.
Ik hoor alleen dat de lensen van sony niet zo geweldig zijn. dat ze in het midden scherp zijn en de randen onscherp. kan natuurlijk alleen de body nemen en dan een andere merk lens.

Ja heb je al een tijd niet meer gesproken thomie hoe is het met de mieren en vakantie??

Ik ga denk binnekort bij antstore mieren bestellen dus als je wat nodig hebt.

naja groetjes
mvannunen
member
member

Beitragvon JimmyVe » 4. Aug 2008 09:13

Ik gebruik bij mijn Sony camera ook aan ander merk van lensen. (Siegma als ik me niet vergis) Deze zijn goed van kwaliteit maar iets goedkoper dan die van Sony zelf.
JimmyVe
member
member

Zurück zu Foto/bijdrag