Zo het is zover, mijn starter set en Lasius niger koningin zijn gearriveerd. Na het voorzichtig uitpakken van de doos heb ik eerst even gekeken of mijn koningin in orde was.
Ze zat heerlijk in haar buisje naast een flink aantal eieren, zover ik ze nu heb kunnen tellen 15+. Dus ik heb haar rustig op een niet direct verlichte plek neergezet met een doekje over haar heen en ben de starterset uit gaan pakken.
Starter Set - Mini Farm/Arena:
Geweldige aankoop, alles wat je nodig hebt als starter zit er bij, alhoewel het wel een erg klein nest is voor als je kolonie uitgroeit heb ik zo het idee, maar gelukkig is het makkelijk uit te breiden of vervangen. Ik heb allereerst wat granulaat op de bodem gelegd en daar de Zand/Leem mix overheen gestrooit, daarna wat bevochtigd en met de arena begonnen. Deze heb ik voor een gedeelte opgevuld met het granulaat, omdat ik niet alleen maar zand wilde zien in de arena. Ik moet zeggen het is behoorlijk leuk geworden al zeg ik het zelf. Nu alleen nog wat paraffine olie kopen om langs de rand te smeren en mijn formicarium is klaar.
Binnenkort zet ik wat foto's online, nu ben ik even naar de winkel