Jeg synes det er meget interessant at se hvordan de, gør alle de sjove ting de nu gør, og hvordan de får en "befolkning/koloni" til at hænge sammen.
Jeg har nu besluttet mig for at prøve at lave en koloni. For min skyld kan det sagtens være de myrer jeg finder her ude i baghaven. Jeg har et akvarium, og det går jeg ud fra jeg vil bruge som deres "imperium".
Der er dog med den nogle ting jeg gerne vil have på plads og nogle generalle ting overall, hvis det er i orden jeg får lov at spørge lidt.
** - 1.) Akvariumet rummer hele 50 liter som jeg går ud fra er meget. Hvordan får jeg det indrettet så myrerne muligvis vil synes om det? Altså skal der sand i? Skal der jord i? Kan de lide lidt sten? Hvad med fodringsstedet - kan det ligge ovenpå sandet og sådan?
** - 2.) Myrerne som jeg vil have er de ganske alm. sorte myrer som man ser f.eks grave sig ned under fortovet mm... Når jeg har samlet dem ind og hvis jeg var heldig at få en dronning også - Skal de så bare lægges i så de selv kan begynde at grave sig ned og sådan?
** - 3.) Egentlig vil jeg gerne have så mange gode råd som muligt. Jeg vil gerne se dem styrer deres eget liv og deres enorme arbejdslyst give pote så de kan få en velbetrivet koloni i mit akvarium
Så om i vil give mig lidt gode råd mm. Ville jeg værdsætte!
/Rotco aka NY!