Verwarmen van het Formicarium

dit is een vraagbaak en discussie forum.

Verwarmen van het Formicarium

Beitragvon JimmyVe » 15. Mai 2006 16:50

Hey, hoe houden jullie de temperatuur optimaal in je formicarium ? (Bij de soorten waar het nodig is) Momenteel verwarm ik het formicarium van mijn Pheidole Pallidula met een warmtelamp, maar ik zoek eigenlijk een betere manier. (foto's zijn altijd welkom ;) )

Groetjes Jimmy
JimmyVe
member
member

Land: Belgium (be)
Danke bekommen: 1 Danke

Beitragvon Menph » 15. Mai 2006 17:11

Je zou kunnen denken aan warmte matjes of warmte stenen (zie ook de antstore shop)

In de natuur komt warmte echter van boven, een warmte lamp is daarom zo gek nog niet.

Edit:

Ik las dat je aan M. rubra wilde beginnen. Naar eigen ondervinding geeft deze soort niet veel om licht en extra warmte.
Menph
member
member

Land: Netherlands (nl)
Danke bekommen: 0 Danke

Beitragvon JimmyVe » 15. Mai 2006 18:30

Vandaar dat ik er voor gekozen heb ;) momenteel heb ik niet veel plaats maar ik wouw toch nog een soort bijhouden.
Bij mijn PP heb ik een warmtelamp, daglamp en nachtlamp hangen, maar dat kan ik bij deze niet wegens men plaatsgebrek.

Warmte matjes is dat niet meer om hun nest te verwarmen ?
Warmte stenen heb ik al gezien op antstore, maar kweet niet of dit ook echt help om je formicarium mee op te warmen ?

Die lamp is wel goed, zit je nooit met een kabel in het formicarium maar deze brand in de koude dagen bijna heel de dag op de temperatuur optimaal te houden. (in de warmere dagen springt die vanzelf uit, heb der een termostaatje tussengeplaatst)

Jimmy
JimmyVe
member
member

Beitragvon FLechdrop » 15. Mai 2006 20:29

Warmte stenen heb ik al gezien op antstore, maar kweet niet of dit ook echt help om je formicarium mee op te warmen ?

Tot op zekere hoogte... maar zo'n nepsteen lijkt me behoorlijk lelijk. ;)
FLechdrop
member
member

Beitragvon FLechdrop » 15. Mai 2006 20:32

En:

Heater mat for the formicarium, especially for ant species from warm countries. They dispense infrared radiant heat, which will warm up objects and animals without increasing the air temperature. So you can make a place for the ants to get a sun-bath. With a heater mat it is easier to reach and control a temperature gradient.
FLechdrop
member
member

Beitragvon JimmyVe » 16. Mai 2006 16:45

Met andere woorden als je het niet doen met een warmtelamp kan je beter een warmte matje nemen ??? (als ik het goed begrijp)
zo een steen is dus meer om de beestjes zelf warmte te geven, meer bedoeld voor salamanders en dergelijke...

Jimmy
JimmyVe
member
member

Zurück zu algemene vragen