Lasius niger in Antworks?

dit is een vraagbaak en discussie forum.

Lasius niger in Antworks?

Beitragvon Jeffry22 » 25. Aug 2005 22:22

Ik heb laatst zo'n antworks gel ding gehad,maar de mieren die ik in mijn tuin rondwaggelen doen zelf geen ene moer,welke miersoort kan ik wel erin doen,de Lasius niger misschien?
Jeffry22
newbie
newbie

Land: Netherlands (nl)
Danke bekommen: 0 Danke

Werbeanzeige: Bundle Offer - Lasius niger

Beitragvon Pagodin » 25. Aug 2005 23:38

Een beetje meer informatie, wat bedoel je doen zelf geen ene moer, ik weet wel dat ze niks doen, maar heb jij een konigin gevange of alleen maar mieren??

Lasius niger is een unike beginner soort :)

groete
Pagodin
Pagodin
member
member

Danke bekommen: 1 Danke

Beitragvon Jeffry22 » 26. Aug 2005 11:23

Ja,ze doen gewoon nix :roll: Zitten maar wat te zitten en waggelen beetje heen en weer,en een koningin vindt je niet zo snel in mijn streek,kan al amper genoeg mieren vinden...
Maar ik kan dus de lasius niger in de antworks doen in principe?
Jeffry22
newbie
newbie

Beitragvon Pagodin » 26. Aug 2005 13:43

Zonder Konigin weerkt het niet, de mieren zullen gewoon dood gaan, laz ze liever vrij :)

groete
Pagodin
Pagodin
member
member

Beitragvon Jeffry22 » 5. Sep 2005 00:44

Ik heb gister ochtend mijn kleine kolonie lasius niger binnengehad (met koningin)
Ik heb ze in de antworks zitten maar heb nu ook een klein bakje ernaast zitten die verbonden gaat worden via een slangetje die als tunnel dient,wat is het beste wat ik nu kan doen?want ze zijn nog niet echt actief qua graven,in het bakje ernaast heb ik schoon zand(reptielenzand wat ik gebruik voor mijn luipaard gekko's) zodat ze niet daar gaan graven,ik heb van 2 (bier)flessendoppen drinkbakjes (suikerwater zit er nu in,in de ander komt honingwater)gemaakt...
is het beste dat ik ze gewoon nog even kan laten wennen aan de antworks of gewoon meteen de verbinding ervoor maken?
Jeffry22
newbie
newbie

Beitragvon Pagodin » 5. Sep 2005 01:22

Lasius niger is bekent daarvor dat ze in het begin nix doen, oh god mijn nederlands.

Beetje geduld moet je hebben, kan weken duuren tot ze beginne te graven, zorg voor voedesl, focht en dat ze en dunkere plek hebben.

groete
Pagodin
Pagodin
member
member

Beitragvon Jeffry22 » 5. Sep 2005 21:35

Ze zitten in het donkerste stuk van mijn kamer,waar nooit zonlicht komt en amper gewoon licht,alleen s'avonds heb ik een lamp aan,ik heb er een foto bij gedaan hoe het er nu uitziet,de bak die ernaast staat is een oud hamstervervoerbakje die je bij de lokale dierenwinkels altijd kan kopen.

Ik heb er wat kurk,stenen en een nepplantje ingedaan,zodat als ik bijvoorbeeld een heel klein stukje appel neerleg of iets anders zodat ze moeten zoeken naar hun voedsel...

Heb voor het eerst honingwater erin gedaan,in een klein dekseltje ten grootte van een bierdopje,doe er een druppeltje in zodat ze het er gewoon kunnen aflikken en niet verdrinken.weet niet of ik het goed heb aangemaakt het honing,heb gewoon water(zoveel als er in een spuitje kan,zie foto vooraan) met een mespuntje honing vermengt...
Ik heb ze al zien lopen door de buis,hij is niet glad zodat ze er goed doorheen kunnen lopen..

En liet niet op hoe de bak van binnen eruit ziet,ik heb luipaardgekko's dus ben gewend woestijnachtige omgevingen te maken. :P
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.
Jeffry22
newbie
newbie

Werbeanzeige: Bundle Offer - Lasius niger

Zurück zu algemene vragen