Schimmel in reageerbuis

dit is een vraagbaak en discussie forum.

Schimmel in reageerbuis

Beitragvon FLechdrop » 18. Aug 2005 23:26

Hallo vrienden mierenliefhebbers,

Ik ben zojuist teruggekomen van 2 weken vakantie. Voor ik vertrok heb ik een vijftal Lasius (4 niger en 1 vermoedelijk flavus) gevangen en ieder in een aparte reageerbuis geplaatst. Het gebruikelijke recept met water, watje, ruimte, watje. Bij aankomst heb ik snel een kijkje genomen. Allen blijken ze nog in leven, 1 heeft al enig broed. Bij de koningin met het broed is echter de kant van het natte watje die naar haar toezit (dus niet de waterkant) helemaal donkergrijs geworden. Ik vermoed dat dit een schimmel is. Nu is mijn vraag: wat zouden jullie in dit geval doen?
Denken jullie dat dit een erg kritieke toestand is, of is het wel uit te houden? Zelf heb ik het idee te wachten tot er enkele werksters verschijnen en dan te proberen het groepje naar een schonere omgeving te laten verhuizen (de werksters kunnen dan mooi helpen sjouwen met het broed).

Wat denken jullie hiervan?
FLechdrop
member
member

Land: Netherlands (nl)
Danke bekommen: 0 Danke

Beitragvon Pagodin » 19. Aug 2005 01:00

Niets, lat ze gewoon met rust.
afdonkere, eten geven, zorgen dat focht in het Rg is. Schimmel is niet sp preetig, maar ook niet so gevaarlijk.

Groete
Pagodin
Pagodin
member
member

Danke bekommen: 1 Danke

Beitragvon FLechdrop » 23. Aug 2005 16:44

Ja, voorlopig zal ik dat maar doen denk ik. Let wel dat de hele voor de mier bereikbare zijde nu met een aanzienlijke laag schimmel bedekt is. Het verhuizen van het broed zal echter toch niet goed te doen zijn dus het moet maar even.
FLechdrop
member
member

Danke bekommen: 0 Danke

Zurück zu algemene vragen