Info over Pheidole pallidula

hier kun je je mierenervaringen met andere mierenliefhebbers delen.

Info over Pheidole pallidula

Beitragvon Gortello » 25. Mär 2010 23:24

Hallo ik zou graag meer willen weten over deze soort Pheidole pallidula kunnen ze door Ytong ontsnappen ze snel ik maak eiland met leem en paar plantje en is 20 cm hoog.
Please laat me meer weten over deze soort :)
Benutzeravatar
Gortello
member
member
 
Beiträge: 246
Alter: 28
Registriert: 21. Mär 2010 18:52
Land: Netherlands (nl)
Hat sich bedankt: 0 Danke
Danke bekommen: 0 Danke



Werbeanzeige: Photo Background - rainforest - 20x10 - crosswise



Re: Info over Pheidole pallidula

Beitragvon JimmyVe » 26. Mär 2010 19:30

Je kan over deze soort veel info vinden hier op het forum en op het internet.

Om het kort te houden, ja ze graven door ytong heen. Ze zijn zeer moeilijk te houden omdat het redelijk kleine miertjes zijn met geweldig sterke kaken, ze kunnen dus bijna overal door en zich overal doorheen bijten.
JimmyVe
member
member
 
Beiträge: 5369
Alter: 44
Registriert: 12. Dez 2005 17:28
Wohnort: Geel
Land: Belgium (be)
Hat sich bedankt: 0 Danke
Danke bekommen: 1 Danke

Re: Info over Pheidole pallidula

Beitragvon Gortello » 26. Mär 2010 23:14

hoe kun je voorkomen dat ze uit het nest ontsnappen of door het ytong heen gaan?
en op antstore shop staat dit

name: Pheidole palidula
homeland: Southern Europe, mediterranean sea
caste: Monogyn (seldom 2 queens)
appearence of the queen: 7-8mm, Colour: yellow, brown redbrown till almost black (per locality different coloured)
appearence of the workers: 1,5-2,5mm, Colour: yellow, brown redbrown till almost black (per locality different coloured)
appearence of the soldiers: 3-5mm, Colour: yellow, brown redbrown till almost black (per locality different coloured)
nest building: Soilnest under stones
nutrition: Omnivore (insects, honeywater, some grains)
temperature: Non-sensitive - could hibernate in unheated rooms.
air humidity: Dry climate
number of basins: 1 basins is adequate
dimension of the basin: Adjust to the size of the colony. Small colonies could be kept without problems in little basins
soil conditions: Sand, loam, pepples
planting: Not necessary
accessories: Radiant heater or filament heating
level: 1 For beginners
risk class: 3 - klick here
shipping info: No shipping at temperatures under -10°C or over 35°C
specifics: Small Myrmicine with casts of soldiers; coureageous fighter, who could disperse with soldiers in team-work food-insect and hunt small insects.
quantity: one fertilized queen with workers (see selection); brood (depending on the season and development)


en de dikgedrukte woorden spreken elkaar tegen hoe kan dit
Benutzeravatar
Gortello
member
member
 
Beiträge: 246
Alter: 28
Registriert: 21. Mär 2010 18:52
Land: Netherlands (nl)
Hat sich bedankt: 0 Danke
Danke bekommen: 0 Danke

Re: Info over Pheidole pallidula

Beitragvon JimmyVe » 27. Mär 2010 09:23

Ik weet ongeveer nog wel wat er staat (denk zelf dat ik dit heb opgemaakt :) )

Zal het proberen wat uit te leggen, ze zijn gewend aan onze temperaturen daarmee staat er Non-Sensitive, ze komen van zuid europa wat wil zeggen dat ze eigenlijk nog hoger temperaturen nodig hebben dan het hier gemiddeld is per dag. Daarom is het best ze wat extra verwarming te geven in lente en herfst (zomer lukt normaal wel).
De winterslaap kan je ze laten doen in een onverwarmde kamer. De temperatuur in een onverwarmde kamer tijdens de winter zal iets van een 15°c bedragen wat goed genoeg is om deze mieren een winterslaap te laten doen. Centraal Europeese mieren hebben koudere temperaturen nodig.

Ytong is zacht materiaal en hoewel de meeste mieren hier niet door kunnen graven lukt het bij deze soort prima met hun sterke kaken, er is niets dat je aan de structuur van de ytong kan veranderen om dit te voorkomen. Wat je wel kan doen is het ytong in zijn geheel in een bak kan steken zodat het niet zo erg is als ze door de ytong heen graven.
Dan zit je wel meer met het vochtigheids probleem. Ze zijn gewoon aan droge lucht maar ze houden van een vrij vochtig nest. Dit kan voor problemen zorgen als je de hele ytong in een bak gaat stoppen.

Er staat inderdaad level 1 voor beginners, dit omdat deze soort (als alles goed gaat) snel groeit in aantal en dus wel tegen een stootje kan maar er staat ook rick class 3, vooral omdat ze geweldig goed zijn in het ontsnappen. Als je nog nooit mieren hebt gehouden weet je niet op wat je allemaal moet letten om dit te voorkomen. Als je al wat ervaring hebt met een andere soort is dit altijd een voordeel.
JimmyVe
member
member
 
Beiträge: 5369
Alter: 44
Registriert: 12. Dez 2005 17:28
Wohnort: Geel
Land: Belgium (be)
Hat sich bedankt: 0 Danke
Danke bekommen: 1 Danke

Re: Info over Pheidole pallidula

Beitragvon Gortello » 27. Mär 2010 15:51

zijn er dan ook soorten die geen verwarming nodig hebben mag niet van mijn moeder :( wel soldaten en niet graag of geen gangen maken in ytong :?:
Benutzeravatar
Gortello
member
member
 
Beiträge: 246
Alter: 28
Registriert: 21. Mär 2010 18:52
Land: Netherlands (nl)
Hat sich bedankt: 0 Danke
Danke bekommen: 0 Danke

Re: Info over Pheidole pallidula

Beitragvon Gortello » 27. Mär 2010 16:00

Camponotus ligniperda heb ik net gezien er staat bij caste: major en minors wat houd dat in het lvl is voor beginners en er staat ook bij dat ze groot zijn dus deze spreken mij ook wel aan dus voor het geval dat ik geen andere makkelijker soort kan vinden met soldaten dan zou deze wel wat zijn de soort van deze topic staat tot nu toe op 1 en Camponotus ligniperda op 2 ook omdat deze zobizo geen stooom eten of de Camponotus micans kunnen jullie me ook laten weten of deze soorten door ytong heen gaan en of ze verstandig zijn om te nemen voor een beginner en als die te groot zijn dan Lasius emarginatus
Benutzeravatar
Gortello
member
member
 
Beiträge: 246
Alter: 28
Registriert: 21. Mär 2010 18:52
Land: Netherlands (nl)
Hat sich bedankt: 0 Danke
Danke bekommen: 0 Danke

Re: Info over Pheidole pallidula

Beitragvon JimmyVe » 30. Mär 2010 18:33

Dan zou ik eerder voor de Lasius emarginatus gaan. Camponotus ligniperda is veel moeilijker te houden dan de meeste mensen denken, ze groeien heel traag in aantal wat elk verlies van een werkster in het begin cruciaal maakt. Als beginner gebeurt dit toch. Ze hebben normaal geen verwarming nodig maar ik zou het toch aanraden voor deze soort.
JimmyVe
member
member
 
Beiträge: 5369
Alter: 44
Registriert: 12. Dez 2005 17:28
Wohnort: Geel
Land: Belgium (be)
Hat sich bedankt: 0 Danke
Danke bekommen: 1 Danke

Re: Info over Pheidole pallidula

Beitragvon Gortello » 16. Aug 2011 20:27

Heb ondertussen ook een Pheidole pallidula kolonietje
Benutzeravatar
Gortello
member
member
 
Beiträge: 246
Alter: 28
Registriert: 21. Mär 2010 18:52
Land: Netherlands (nl)
Hat sich bedankt: 0 Danke
Danke bekommen: 0 Danke




Werbeanzeige: Photo Background - rainforest - 20x10 - crosswise


Zurück zu beschrijving hoe houd ik mieren

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 0 Gäste