Ik ga binnenkort beginnen met het houden van mieren en ben dus flink bezig kennis op te doen over het houden van...
Ik heb een glazen formicarium besteld met de Lacius Niger en ik las dat deze soort een winterslaap nodig heeft.
Nu woon ik in een appartement en heb dus eigenlijk geen koele plek in mn huis waar ik ze zou kunnen neerzetten tot maart...
Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit kan oplossen, is het misschien ook mogelijk om ze gewoon op dezelfde plek te laten staan?
De kamer waar ze in komen te staan is op zich een redelijk warme maar wel donkere ruimte.
Ik denk dat de tempratuur daar ongeveer minimaal 20 graden en maximaal 25 graden kan zijn.
Alvast bedankt

maar nu weer even terug naar de mieren dus daar konde ze niet in en ook niet in de kruip ruimte maar ik heb een aparte kamer voor me dieren als ik deze kamer dicht doe en het raam helemaal open koelt het flink af er staat al een tijdje een termo meter in me formicarium en en in de zomer werd het er 22 graden in soms wat warmen niet veel en in de winter 17 snachts 14 a 13 maar dit lijkt me opzig goed want de mieren zijn normaal zeer actief maar nu gaan ze allemaal diep hun nest in en soms op wat warmere midagen komt er is 1 of 2 even wat water drinken.