Hoe komt het....

Hoe komt het....

Beitragvon Awesome » 20. Mai 2005 22:05

Hoe komen/kwamen jullie er bij om mieren te gaan houden? ik word in mijn omgeving werkelijk voor gek aangezien, ik heb nu mijn vrouw kunnen overtuigen dat het leuk,leerzaam en interessant is maar de rest van mijn vrienden en familie lachen me haast uit, in hun ogen zijn mieren ongedierte wat je moet bestrijden :?

Ik weet wel dat ik al van kinds af aan al gefacineerd was door mieren, ik kon uren kijken naar de higways die ze bewandelden, de bladluizen die ze molken en af en toe tilde ik een steen op om dan vol bewondering te kijken naar de mieren die de eieren,larven en poppen snel naar een veilige plek brachten....

Nu zeker 20 jaar later ben ik ineens op zoek gegaan en vond onder andere deze site en ga nu aan mijn eerste kolonie beginnen :D

Ik ben benieuwd naar jullie verhaal.

Gr,
Rico.
Awesome
member
member

Land: Netherlands (nl)
Danke bekommen: 0 Danke

Beitragvon mijnstreekoost » 21. Mai 2005 06:36

Hallo,
Net als jij was ik als kind al gefascineerd door deze kleine beestjes in de tuin. Toen heb ik toen ik een jaar of 12 was ooit eens iets gezien op de Duitse TV over het houden van mieren als huisdier. Dat ben ik nooit meer vergeten.
4 Jaar geleden ben ik gaan samenwonen en mijn vriendin is, nadat ik haar verteld had hoe leuk het me leek om mieren te houden, gaan zoeken op het net en kwam bij antstore uit.
Daarna is alles in een stroomversnelling geraakt, ben verder gaan zoeken op het net en heb verschillende forums gevonden waar ik veel info vanaf gehaald heb.
Nu wordt dit me derde jaar dat ik mieren houdt en nog steeds verklaart iedereen me voor gek behalve me Pa. Ondertussen heb ik ook al 1 slaapkamer helemaal ingericht met formicariums en kolonies. Ik heb nu 5 verschillende kolonies en daar komt er zeker nog 1 of 2 (of3) bij!
mijnstreekoost
member
member

Beitragvon Pagodin » 21. Mai 2005 06:56

Bij mijn begon het als ik 10 was, ik be gefascineerd van Formica rufa, in die tijd zaag ik een veldtocht van de rufa. Ik heb het nooit vergeten, een jaar terug, ben ik gaan verhuizen, da dacht ik, nu of nooit. :)

Mijn Momy, houd van mijn mieren, maar de rest denkt gewoon dat ik gek ben.
Ik vind het leuk zo :)
groete
Pagodin
Pagodin
member
member

Danke bekommen: 1 Danke

Beitragvon Tilbo » 25. Mai 2005 20:38

De natuur heeft mij altijd al getrokken.
De meest fascinerende dieren zijn toch wel de mieren.

Vorig voorjaar eindelijk begonnen met mijn eerste formicarium.
Ik heb nu twee formicaria en twee beginnende nesten van Lasius.(in een Y-tong nest)

De Myrmica heb ik vorig jaar zelf opgegraven.
Mijn Raptiformica heb ik een aantal weken geleden zelf opgegraven.
Van de Lasius heb ik vorig jaar een aantal koninginen verzameld.
Hier zijn er nu twee van over, die momenteel hun tweede broed hebben, dit zijn overigens ook nog steeds de nanitici.

Aantal vrienden vinden het wel grappig.
Familie verklaart me voor gek.
Mijn neefjes vinden het helemaal te gek.

Groet Tilbo
Tilbo
member
member

Beitragvon Menph » 3. Apr 2006 21:04

Als kind lag ik al op mijn buik in het gras. Op de basisschool maakte ik mijn werkstuk en spreekbeurt over mieren (vliesvleugeligen)

Daarnaast hebben de populaire game-toy Simant en het zeer prof. Formica rufa formicarium* in het plaatselijke museum natuurlijk ook een verderfelijke invloed op me gehad. :wink:

*Uitgerust met manouvreerbare nest camera (Joystick), zoom functie en dia-projectie scherm.
Zuletzt geändert von Menph am 6. Apr 2006 11:14, insgesamt 1-mal geändert.
Menph
member
member

Beitragvon JimmyVe » 4. Apr 2006 16:55

ik stak als kind al mieren in een glazen bokaal, maar maakte de gaten in het deksel altijd veel te groot, met als gevolg dat de mieren snel doorheen heel het huis liepen ;) ben er toen moeten mee stoppen van mijn moeder ;).

steeds nog altijd in volle bewondering voor die beestjes ben ik op zoek gegaan naar meer informatie over het houden van mieren (had er een docu. van gezien op TV) en zo ben ik op deze site beland.

ik heb dan zelf een formicarium laten maken en men miertjes besteld.

Groetjes Jimmy
JimmyVe
member
member

Land: Belgium (be)
Danke bekommen: 1 Danke

Zurück zu Off-Topic