Discussie over mijn Raptiformica s.

dit is een vraagbaak en discussie forum.

Beitragvon mijnstreekoost » 29. Mär 2005 15:24

Hallo,
Het schijnt dat als je slaven bij je F.Sanquinea zet de colonie sneller groeit en de mieren zelf aggressiever worden. Mijn Fusca koningin heeft nog steeds geen eieren gelegd :crybaby: Hoeplijk gaat dit snel veranderen.

groet
mijnstreekoost
member
member

Land: Netherlands (nl)
Danke bekommen: 0 Danke

Beitragvon Pagodin » 29. Mär 2005 15:47

R.s kan ook alleen groeien, maar met slaven gaat dat schneller. Ik denk dat het daraan liegt, dat de slaven veel binnen dan buiten werken.
Maar echt wet ik dat nog niet.
Pagodin
member
member

Danke bekommen: 1 Danke

Beitragvon XToF » 29. Mär 2005 17:59

Hej Mijnstreekoorst, zou je eens wat meer uitleg willen geven over jouw formicarium en dan meer specifiek over de toestellen of flessen boven op het fomicarium? Is dat een installatie om vochtigheid te regelen ? En wat staat er rechtsboven op? Tnx;)

XToF
XToF
member
member

Land: Belgium (be)

Beitragvon mijnstreekoost » 30. Mär 2005 17:41

Het formicarium waar mijn F.Sanquinea in woont heb ik laten maken door iemand die zijn zelfgemaakte antfarm aanbood op e-bay. Het toen aangebode antfarm heb ik niet gewonnen maar hij heeft toen deze voor mij gemaakt voor het lullige bedrag van 70 euro inclusief verzendkosten vanuit Wageningen!!! Absoluut niet te duur betaald lijkt me.

De 2 "potjes" bovenop de farm zijn om vanuit te voeren en voor water. Ik gebruik het linker potje om vochtige watjes in te leggen zodat de mieren altijd kunnen drinken. Het rechterpotje, dat wat ik kan dichtdraaien zodat er geen mieren kunnen ontsnappen, gebruik ik om voedsel in te doen. Op deze manier kun je het voedsel wat niet wordt opgegeten gemakkelijk weer verwijderen en voorkom je weer ongewenste schimmels in het formicarium zelf.

Helemaal rechts zit een powersupply en een ventilator. Bovenop de farm, in het hout, zitten allemaal kleine gaatjes en wanneer je de ventilator laat draaien krijg je een circulatie van verse lucht door de farm heen.

Ben vandaag weer begonnen met het voeren van levende sprinkhanen. Het is misschien wat bruut voor de sprinkhanen zelf maar wel zeer interessant en mooi om te zien hoe ze zo'n insect aanvallen en opeten.

F. Sanquinea houdt niet van een vochtige grond en met de dennenbos grond heb je niet snel dat de grond zo droog wordt dat alles gaat "kruimelen". De tip die ik heb meegekregen om de grond eventueel te bevochtigen is de volgende;
d.m.v. een slangetje met hele kleine gaatjes. Het ene uiteinde van de slang maak je dicht en het ander uiteinde doe je ,bijvoorbeeld, aan een plastic fles. De slang laat je dan naar binnen gaan via een klein afsluitbaar gaatje aan de zijkant en je injecteerd de slang. vervolgens knijp je in de fles en zo besproei je de aarde. Je hoeft je hierbij niet in te houden voor de mieren. Ook zijn er in de handel profesionele bevochtigers, maar hier hangt ook weer een prijskaartje aan.

Hopelijk wat meer duidelijkheid over mijn grootste antfarm

patrick
mijnstreekoost
member
member

Beitragvon XToF » 30. Mär 2005 18:40

Lijkt mij een fantastische farm;) en 70 euro is zeker niet veel, integendeel!
Bedankt voor de interessante uitleg!

XToF
XToF
member
member

Land: Belgium (be)

Beitragvon Pagodin » 30. Mär 2005 18:56

dat denk ik ook.
Ik vind dat system heel goed. Mijn formicarium is 1 Meter lang. En nog niet afgemakt :)
Pagodin
member
member

Danke bekommen: 1 Danke

Vorherige

Zurück zu algemene vragen