Ameisenforum zur Haltung von Ameisen in einer Ameisenfarm, Formicarien

) 

Karsten1997 hat geschrieben: DAG 42
Ik vind dat de mieren maar weinig honig water drinken ...![]()
OFF-TOPIC : Ik vroeg me laats af wat is nou echt een leuke mier om te houden als, je al wat meer ervaring hebt. Want ik wil na de winter een nieuwe kolonie er bij kopen leek me wel leuk!
Mij zelf leek de Messor barbarrus erg leuk maar Formica fusca en Myrmica ruba ook.. wat vinden jullie nou leuke actieve en interessante mieren?![]()
GR. karsten
. (Ze kunnen ook pijnlijk steken heb ik ondervonden! net zoiets als een wespensteek eigenlijk) Een iets moeilijkere soort is Formica sanguinea. Die zijn veel groter dan de andere soorten (ik geloof de grootste inheemse Nederlandse mierensoort? de grootste werksters bijna een centimeter!) en ze zien er ook gaaf uit, bijna net als rode bosmieren. Ze zijn ook erg actief en agressief. Nadeel is wel dat bij veel stress ze hun mierenzuur spuiten en zo kunnen grote kolonies zichzelf vergiftigen. (Gewoon zorgen dat je ze geen stress geeft
) Ik heb de soort zelf ook en ik vind ze eigenlijk net zo makkelijk als F. fusca of L. niger, gewoon leuker om te zien!
). Misschien is het wel moeilijker bij deze soort om die vanaf het begin op te starten. Over M. barbarus can ik niks zeggen want ik heb er geen ervaring mee
.

!! Dat is wel gaaf maar ze zijn nog niet ver maar ze zijn er mee begonen! Ze zijn ongeveer 2 á 4 milimeter ver dus maar afwachten!

Voor ze echt gaan verhuizen kan nog wel even duren hoor. 

Zurück zu beschrijving hoe houd ik mieren
Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 0 Gäste