Polyrhachis dives

hier kun je je mierenervaringen met andere mierenliefhebbers delen.

Polyrhachis dives

Beitragvon Basstraxx » 7. Jul 2009 15:45

Hallo,

Wij hebben 13 juni deze mierensoort bij de antstore in Berlijn gekocht.

Een kolonie van 500-1000 mieren. We kregen ze mee in een bak van 20x20x30cm.
Deze hebben we nu met een tube aangesloten op een andere bak die we ook daar gekocht hebben.

Die bak is 120x10x20cm. We hebben de bak ingericht met rotsen (zelf gemaakt met tempex, rotsband & zand), een schedel, een huls van een noot, een rond stuk hout waar ronde gaten in geboord zijn, en een stuk wortelhout met kleine takken, mos, luzerne, gedroogde paardebloemen.

De eerste dagen dat we het hadden aangesloten hadden we de grote bak te droog gehouden waardoor er ong. 200 mieren zijn dooggegaan oei!!! was niet echt leuk. Toen gingen we elke dag wat sproeien, en ging het mos schimmelen. Shit wat nu weer, dit hebben we er snel uitgehaald.

Nu sproeien we elke dag, niet over het mos, en gaat het heel erg goed met de kolonie.

Een klein nadeel nog is dat ze in de tube rand nieuwe forcarium, hun nieuwe nest aan het bouwen zijn, terwijl we willen dat ze helemaal in de nieuwe bak zich gaan nestelen.

De dieren eten goed, we geven ze honing, krekels, vliegen, van die jelly cups.

Ik wil er eigenlijk nog echt planten in zetten maar weet niet zo goed welke planten ik kan gebruiken. ga niet naar het tuincentrum omdat die meestal zijn bespoten! das ook niet echt een idee.

Wie heeft ook ervaring met deze soort of heeft ze thuis?
WIl graag nog wel meer weten over deze mieren.

Zal eens kijken of ik binnenkort foto's kan maken van alles en deze hier plaatsen.

Groetjes Bas & Jaap
Basstraxx
newbie
newbie

Land: Netherlands (nl)
Danke bekommen: 0 Danke

Werbeanzeige: Polyrhachis dives (weaver ants)

Re: Polyrhachis dives

Beitragvon JimmyVe » 7. Jul 2009 21:26

Hey en welkom bij het forum.

Met deze soort zelf heb ik geen ervaring. (Maar ik ken wel een deel mensen die ze houden of hebben gehouden) Heb er ook al wel wat over gelezen.

Om de situatie een beetje in te schatten (van de verhuis) zou het handig zijn als je een foto van je setup kan plaatsen. Geeft altijd een duidelijkere situatie weer.

Zolang de platen niet giftig zijn kan je volgens mij bijna elke plant aanbrengen in hun nest.

Succes.
JimmyVe
member
member

Land: Belgium (be)
Danke bekommen: 1 Danke

Werbeanzeige: Polyrhachis dives (weaver ants)

Zurück zu beschrijving hoe houd ik mieren