nat maken nest

nat maken nest

Beitragvon Muanh » 24. Jun 2010 16:11

Heyhey,

Ik heb een vraag waar ik hoop dat jullie me mee kunnen helpen. Ik ben ongeveer 1 maand geleden begonnen met het houden van mieren, en heb zo'n starter set gehaald een nest en een ruimte om het voedsel enz in te doen.
Mijn mieren zijn nu pas geleden allemaal verhuisd alleen zag ik nu net dat ze helemaal tot aan het klei gegraven hebben en daar een paar eitjes neer gelegd hebben. Ik wou het nest vochtig houden door middel van een rietjes wat ik in het zand heb gestoken maar ik vraag me af of dat nu dan nog wel kan aangezien de klei dan helemaal onder water komt te staan. Ook zit de koningin nog niet ondergrond maar blijft ze boven de grond met een aantal eitjes, dus om de bovenkant te besproeien lijkt me dan ook niet zo'n goed idee. Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen aangezien het nest volgens mij wel vochtig gehouden moet worden. Al het commentaar is welkom.

Gr.

Pim
Muanh
newbie
newbie

Land: Netherlands (nl)
Danke bekommen: 0 Danke

Werbeanzeige: Acromyrmex cf. coronatus

Re: nat maken nest

Beitragvon Karsten1997 » 24. Jun 2010 16:16

Hey en welkom!
Het is dus een zand nest, in dat geval hoef je hem niet heel vaak te bevochtigen. Dat doe ik ook niet. Maar als je het wilt bvochtigen moet je het gewoon heel voorzichtig beetje bij beetje doen... (met dat rietje bijvorbeeld).
Dus, succes!
Karsten1997
member
member

Beitragvon Muanh » 24. Jun 2010 17:39

Ok bedankt voor je snelle reactie wanneer weet ik dan als het nest te droog begint te worden? Of is het gewoon kijken op het blote oog of het zand droog begint te worden?
Muanh
newbie
newbie

Beitragvon Gortello » 25. Jun 2010 20:16

het slimste was geweest gewoon onderin een laagje van grove steentjes te doen en een pvc buisje daar naar toe te doen naar de bodem en dan het pvc buisje van boven met een kurk of zo dicht maken en dan water in doen via het buisje zo houd je het vochtig zonder het nest te mollen natuurlijk moet je wel eerst van boven doen om zand tussen de steendjes te krijgen anders zakt het als nog :lol:
Gortello
member
member

Beitragvon Karsten1997 » 26. Jun 2010 17:58

Ja gewoon met het blote oog zou goed moeten zijn! :D
En dan als je het niet zeker weet gewoon even met je vinger voelen.
Gr, karsten
Karsten1997
member
member

Beitragvon Muanh » 27. Jun 2010 13:15

@Gortello

Dat is precies wat ik gedaan heb alleen zijn de mieren tot aan het steen gekomen dus dat loopt vol water als ik er water in doe en verzuipen ze ze hebben er ook al eitjes neer gelegd.
Muanh
newbie
newbie

Beitragvon Gortello » 27. Jun 2010 19:52

gewoon een beetje opletten verdanmpen doet het niet echt en een beetje gokken hoeveel ml er ingaat en dan moet het goed komen gewoon niet te vaak bewateren om een ander forum heb ik gelezen dat als het hele nest vochtig is dat je maar 2x per jaar het water hoeft bij te vullen :) succes
Gortello
member
member

Werbeanzeige: Acromyrmex cf. coronatus

Zurück zu hulp voor beginners