Mieren graven in plastic!

Mieren graven in plastic!

Beitragvon NielsVP » 25. Apr 2011 09:28

Hey allemaal

Gisteren heb ik mieren ( ongeveer 20 die ik heb gevonden in de tuin, het zijn redelijk kleine mieren, maar welke soort weet ik niet) gezet in het AntWorks van Fascinations.

De eerste 24 uur deden de mieren niets maar nu beginnen ze in plaats van te graven in de gel te graven in de witte plastic die dient om het deksel beter te laten sluiten.

Ik weet echt niet wat ik nu moet doen om dit te stoppen voordat ze door de plastic zitten en ontsnappen of voor ze vergiftigd geraken door de plastic.

Heeft er iemand van jullie goede raad??

met vriendelijke groeten

Niels Van Putte
NielsVP
newbie
newbie

Land: Belgium (be)
Danke bekommen: 0 Danke

Re: Mieren graven in plastic!

Beitragvon Gortello » 2. Mai 2011 22:47

2 words
ANTWORKS SUCKS
en het is heel slecht voor mieren
Gortello
member
member

Land: Netherlands (nl)

Beitragvon salamalfayed » 3. Mai 2011 11:32

Antworks is speciaal ontwikkeld voor het houden van mieren ZONDER koningin. Op deze manier kun je het graafgedrag van een groepje mieren goed volgen. Vooral omdat de gel ook doorzichtig is. Wat dat betreft heb je het dus prima gedaan!

Deze gel is speciaal ontworpen voor mieren door de NASA. Het is dus niet heel slecht voor mieren, maar het is ook niet de natuurlijke habitat. (Maar het zelfde geld voor vissen in een aquarium, vogels in een kooi etc.)

Ik zou niet weten wat je zou kunnen doen om ze in de gel te laten graven.... wat ik wel weet is dat je altijd een aantal gaatjes in de gel moet prikken. Hier kunnen ze dan beginnen met het graven van de gangen. Heb je dit al gedaan?

Groetjes

(soms helpt het ook om een grotere hoeveelheid mieren in de gel te zetten. 20 is best weinig van zo'n kleine soort)
salamalfayed
newbie
newbie

Beitragvon NielsVP » 3. Mai 2011 16:20

ondertussen zijn er al veel mieren dood en proberen ze nog steeds te onstnappen, ik had gaatjes gemaakt in de gel maar ze blijven toch in de plastic graven, als deze allemaal gesneuveld zijn zal ik er eens wat grotere mieren in zetten. Ik heb gehoord dat er sommige mieren beschermd zijn, welke zijn dit? Ik wil absoluut geen beschermde diersoort gevangennemen!

groeten

Niels
NielsVP
newbie
newbie

Land: Belgium (be)

Beitragvon Gortello » 3. Mai 2011 20:01

Formica rufa dit is de rode behaarde bosmier, maar ik die kun je wel herkennen aan de grote mierenhopen in het bos en deze bijten heel hard dus daar blijf je wel van af.
Gortello
member
member

Beitragvon mikedelaat » 9. Mai 2011 17:59

ik heb zo een antworks ook gehad. Ik heb daar grootte en kleine mieren in gehad.
Maar ze gingen niet graven. Het enigste wat er gebeurde is dat ze dood gingen.
Het beste om te doen is de gel er uit te halen en er zand in doen. Dat heb ik ook gedaan als je er grootte of kleine mieren in doet meestal gaan ze graven.
Je kan dan alles ook goed zien en je ziet dan ook hoe het in de natuur gaat
mikedelaat
member
member

Beitragvon Gortello » 9. Mai 2011 22:00

mikedelaat hat geschrieben:ik heb zo een antworks ook gehad. Ik heb daar grootte en kleine mieren in gehad.
Maar ze gingen niet graven. Het enigste wat er gebeurde is dat ze dood gingen.
Het beste om te doen is de gel er uit te halen en er zand in doen. Dat heb ik ook gedaan als je er grootte of kleine mieren in doet meestal gaan ze graven.
Je kan dan alles ook goed zien en je ziet dan ook hoe het in de natuur gaat

Maar houd er wel rekening mee dat het nest vochtig moet zijn en als je er water overheen sproeit dat het nest in elkaar stort, dus misschien is het dan het verstandigst op een gips nest te maken je weet denk ik wel hoe.
Gortello
member
member

Zurück zu hulp voor beginners