inderdaad... hoe dat kwam weet ik nog steeds niet. Sinds dien doet hij het nog altijd wel goed. Maar ik gebruik nu meer warmtematjes zonder thermostaat. Gewoon matjes van 7 watt. Als ik ze er bovenop leg geven ze een nestwarmte (in de y-tong) van een 25-30°c dus ideaal voor mijn exotishe mieren.
Dat is een probleem met mijn verwarming, hij is zo sterk dat hij als hij aan blijft staan mijn nest binnen een kwartiertje van 0 tot 80oC heeft.
Ik had de schoenendoos geisoleerd met papier, het papier is een beetje verkleurd. Gelukkig is er geen brand gekomen!!!
Jah, het komt denk ik door het stof dat 2 contact punten met elkaar verbonden heeft.
Ik heb de thermostaat ff op een vloerbedeking gelegd en toen is er denk ik stof op gekomen.
Denk dat toen het warm werd het S39 (ontvetter) is gaan smelten en kortsluiting heeft gemaakt.
idd en voor de portomonee :p .
Moet nog wel ff kijken wat ik ga doen tegen brand (de kans op brand met zo een sterk verwarmingselement is goed aanwezig).
FF kijken hoe warm het element word, weet nog niet hoe ik dat ga doen (heb alleen maar thermometers die tot 50oC gaan volgens mij )