hey bedankt voor de verwelkoming en bedankt op zo snel en goed te replyen. maar je hoort het al komen, ik heb nog een boel vragen
ik heb gezien dat je op deze site Lasius Niger kunt kopen en ook Lasius Flavus, is daar veel verschil tussen (heeft een van de twee soldaat mieren) of zijn die gewoon moeilijker om te verzorgen.
wat drinken betreft, halen de mieren genoeg water uit het zuiker water of moet je er nog een appart schaaltje bijvoegen, heb hier op het forum al gelezen dat sommige mensen dat doen. (hoe maak je zuikerwater ? gewoon wat zuiker in water mengen of moet je het ergens kopen ?)
als je insekten bijvoegd, welke zijn dan het beste ? ik heb gezien dat je er op deze site kunt kopen en dat het een week duurt eer je ze hebt, kan ik ze mss beter bij de viswinkel gaan halen (larven enzo) of zijn deze niet geschikt ? moet je die insekten al doden voor je ze voert en in stukken doen of mog het gewoon levend ?
Ik heb ook in de "Gallery" van deze site aan't bladeren geweest en zouw graag deze "formicarium" (zie foto) maken of kopen, maar ik weet niet waar, degene die je op deze site kunt bestellen vind ik namelijk wat klein. Men beestjes moeten wat ruimte hebben he
En met welk zand kan ik die dan het beste vullen.
Op welke manier houd je dan best het nest half nat ?
ik heb ook al ergens gelezen dat je best pas rond Maart strart met mieren te bestellen omdat ze in de winter non-actief zijn, is dat zo of kan ik ze dadelijk bestellen als mijn Formicarium klaar is ?
Veel vragen he, sorry daarvoor, wil al jaren een mierenboerderij en nu heb er eindelijk plaats voor maar er komt blijkbaar meer bij kijken dan ik dacht. alvast bedankt voor het lezen.
Groetjes Jimmy.
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.