Ik heb een beetje op de site rondgekeken en ben al iets meer te weten gekomen maar heb nog wel wat vragen:
1. Ik heb gelezen dat de Lasius Niger en Myrmica rubra een van de beste rassen voor beginners zijn, dus zal ik ze moeten bestellen maar hoe gaat dit in zijn werking, daarmee zou ik graag uitleg willen hoe het opgestuurd word, krijg je een kleine kolonie opgestuurd? en hoe zit dat met de koningin, ik heb gelezen dat die in een buisje wordt opgestuurd, en zitten daar dan eitjes bij? en wat wat gebeurd er als ze uit het buisje kruipt? nestelt ze zich dan ergens in? en kan ik alleen maar mieren en de daarbij horende accessoires uit Duitsland bestellen en niet gewoon uit een dochterbedrijf in NL?
2. En als ik de Lasius Niger of Myrmica rubra heb, in wat voor formicaruim kan ik ze het beste huisvesten? Ik heb al verschillende soorten gezien maar begrijp niet precies wat ze allemaal zo 'speciaal' maken (in uiterlijk zien ze er natuurlijk wel anders uit) maar ze zullen allemaal wel een andere functie hebben, zo las ik dacht ik iets over miereilanden enzo en wat voor bodembedekking moet erin en moeten er misschien ook planten in, welke basismiddelenl heb ik zowieso allemaal nodig (formicarium natuurlijk, bodembedekking enz enz.)?
3. En dan meer over de twee rassen Lasius Niger en Myrmica rubra, wat maakt deze rassen juist het best voor beginners, welke van de 2 kan ik het beste volgens jullie kiezen? moeten ze ook in een bepaalde temperatuur leven, wat voor activiteiten ondernemen ze in de winter, want ze trekken zich meer terug in de winter toch, wat maakt dat voor verschillen voor hun verzorging? Weten jullie nog meer over deze rassen te vertellen of over de verzorging en waar ik nog mee bij op moet letten met de verzorging, ik hoop dat dit niet te veel vragen zijn, misschien een omschrijving waarin alle antwoorden in omschreven zijn is makkelijker? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
.
Nick