Antworks met nederlandse mieren

Antworks met nederlandse mieren

Beitragvon Herr FlicK » 4. Jul 2008 21:06

Hey hallo,

Ik wist niet dat er zoveel dingen waren voor mieren en dat soort dingen, echt leuk!

Ik heb eigenlijk voor de grap gisteren een AntWorks gekocht.
Klik hier voor VB : Hyperlinks sind nur für registrierte Nutzer sichtbar

Nu heb ik ongeveer 16-20 mieren erin gekregen, gewoon uit de tuin erin.
Eerst gingen ze ontsnappen via de ontluchtingsgaatjes (2) , hier heb ik plakband overheen geplakt en doorgeprikt met een speldje.
nu komen ze er niet meer doorheen.

Ik heb ze er nu al zo'n 2 uur inzitten maar ze doen eigenlijk helemaal niks ?
Ze zitten allemaal onder de deksel en lijken nauwelijks te bewegen.

Enige tips of iets dergelijks ?

Mvg, Thomas
Herr FlicK
newbie
newbie

Danke bekommen: 0 Danke

Beitragvon thomie » 5. Jul 2008 21:08

Ey thomas,

De mieren hebben ook niet zo veel te doen zonder koningin...
Zoals bij alle dieren en insecten is het hoofdoel voortplanten. Zoals je waarschijnlijk weet kunnen de mieren in jouw tuin zich niet voortplanten omdat het geen koningin is.

Mieren zoekken de hele dag voedsel om de kolonie te laten groeien en natuurlijk voor zichzelf. Alhoewel een mier niet zo veel eet, het voedsel gaat vooral in de ontwikkeling zitten.

De mieren hebben waarschijnlijk nog geen honger en graven daarom niet. Straks als ze honger hebben zullen ze van de gel gaan eten en zul je langzaam gangen zien.

Antworks is geen perfecte omgeving voor mieren en je kunt er ook geen kolonie in houden (voor de redenen zoek ff o phet forum) .

hopelijk heb ik je zo genoeg geinformeert ;) , als je een echte kolonie wilt beginnen dan heb ik nog wel een Lasius Niger kolonie liggen.
thomie
member
member

Land: Netherlands (nl)
Danke bekommen: 0 Danke

Beitragvon JimmyVe » 7. Jul 2008 14:46

Hallo Thomas en welkom op het forum.

Zoals Thomie al zei, Antworks (gel farm) is totaal geen goeie omgeving voor mieren. Waarom ze het dan verkopen... .

Als echt mieren wilt houden als hobby mag je niet vergeten dat het vooral veel geduld vergt en dat je jezelf best op voorhand goed kan informeren. Er staat heel veel nuttige informatie op deze site (er is ook een zoekmachine). Lees een beetje in het rond en als je dan nog vragen hebt mag je ze gerust altijd stellen.
JimmyVe
member
member

Land: Belgium (be)
Danke bekommen: 1 Danke

Zurück zu hulp voor beginners