Een echte beginner met een paar vragen ;)

Beitragvon pulse » 27. Mai 2008 16:28

Nja ik heb vandaag mn laatste examen gemaakt dus heb nu vakantie en dus genoeg tijd :P Dus miertjes zoeken, ytong kopen en beetje oefenen enzo :P Plexiglazen bakjes maken, buizen regelen :P En ga zo maar door ;) Ik heb weer wat te doen :P
pulse
member
member

Land: Netherlands (nl)
Danke bekommen: 0 Danke

Beitragvon thomie » 27. Mai 2008 17:01

Mazzelaar ;) . Lekker vakantie :p . Ikzelf moet nog heel lang naar school, eind juli mijn laatste tentamen volgens mij :S .
thomie
member
member

Beitragvon pulse » 4. Jun 2008 01:02

Jaja daar ben ik weer ;) Dit keer met een idee om +/- 3/4 koninginnen te huisvesten... Ik heb nu 3 reageerbuisjes direct verbonen met een klein plastic bakje met een deksel (5x5x5 gok ik) en daar wil ik dus een beginnende kolonie in huisvest (eerst wachten op de bruidsvluchten) totdat ze rond de 20/30 werksters bevat en dan verhuizen naar een klein ytong of gedeeltelijk afgelsloten ytong... Hieronder mij simpele idee in paint :P Even snel gemaakt net want vroeg me af wat jullie hiervan vinden...
Overigens zal ik ze fruitvliegjes/insecten en honingdauw surrogaat aanbieden zodra de eerste werkstertjes ter wereld zijn gekomen ;)

Bild

Ik ga de randen tot ong. 1 cm boven de bodem van het bakje insmeren met parafine olie! En deze bakjes komen waarschijnlijk in een grote opbergbak met deksel en parafine olie in mijn kast te staan ;)

Kritiek gewenst ;)

Groeten pulse
pulse
member
member

Beitragvon JimmyVe » 5. Jun 2008 21:40

Voor beginnende kolonies is dit een perfecte opstelling.
JimmyVe
member
member

Land: Belgium (be)
Danke bekommen: 1 Danke

Beitragvon pulse » 5. Jun 2008 21:45

Ik heb trouwens een perfecte manier gevonden om reageerbuisjes precies passend in een plastic bakje te krijgen ;) Het ziet er niet super mooi uit mja geen buisjes meer nodig en de mieren kunnen er niet langs ontsnappen...
Je prikt gewoon een gaatje erin met een klein schroevendraaiertje je maakt het gat groter met een iets grotere schroevendraaier, dan pak je je aansteker... Je verwarmt het plastic todat het "vloeibaar" is en dan duw je je reageer buis erdoor en je laat het afkoelen... et voila een luchtdichte aansluiting voor je reageerbuisjes :)
pulse
member
member

Beitragvon JimmyVe » 5. Jun 2008 22:22

Het moet niet altijd mooi zijn he, als het maar goed werkt. ;)
JimmyVe
member
member

Land: Belgium (be)
Danke bekommen: 1 Danke

Beitragvon thomie » 17. Jun 2008 09:29

Ikzelf boor de gaten er gewoon in met een iets te kleine boor. door de elasticiteit van het plastic sluit het goed. Het is zelfs waterdicht :) .
Je zou ook ipv de vuur een reageerbuisje kunnen verwarmen en die erinduwen. Dan krijg je niet van die zwarte roetvlekken.
Moet je natuurlijk wel een ander reageerbuisje nemen ;) en iets om hem vast te houden. Verwarm het reageerbuisje langzaam en gooi hem niet zomaar in het water, dan knapt hij.
thomie
member
member

Vorherige

Zurück zu hulp voor beginners