Ik wil beginnen met de Lasius Niger (schijf ik het zo goed?) omdat die makkelijk schijnt te zijn. Verder vond ik zo'n standaard display niet echt leuk om naar te kijken dus had ik iets gemaakt in 3D Studio Max, een 3D Maquette van een idee van mij:
De afmetingen voor de arena zijn 40x30x30, afmetingen voor de tunnen zijn 25x25x5 en de afmetingen voor het nestgedeelte zijn 6x40x70. Nou vroeg ik mij af of dit gaat werken. Er zit zand in, gras, er komen een drinkbakje met spons en een klein bakje met suikerwater of honingwater. Verder komt er bovenop het nestgedeelte een heel fijn rooster (om het zand te kunnen bevochtingen) en in de arena een rooster dat open kan om voer erin te zetten en om te bevochtigen enzo. Maar kan de Lasius Niger hierin leven en is het niet te groot ofzo? En zie ik verder nog iets over het hoofd?
Verder nog een laatste vraag: Hoe moeilijk is het om zelf een colonie (dus met koningin) te vangen? Ik zit hier in de buurt van heel veel groen en in de buurt van boslandschap.
Alvast bedankt voor jullie hulp
Editje: Ik was nog vergeten te zeggen dat ik tussen de stenen in een stuk oasis of piepschuim een webcam ga plaatsen met een focus voor flinke close-up
Is leuk als ik filmpjes ga maken van de colonie, tenminste, dat lijkt me leuk ^^