Heb ik alles en wanneer kan ik het beste mieren bestellen???

Beitragvon mvannunen » 7. Jan 2008 18:23

En daar heb jij weer gelijk in :D

misschien neem ik wel beiden kan ik even kijken hoe dat is..
dan leg ik ze over elkaar en dan kan je als eerst de zwarte weg halen en dan kijken of open laten en als je echt goed wilt kijken dan de rode..

maar jullie weten dat zeker watten kan ook om af te sluiten dit kunnen ze zelf ook verwijderen??

naja ik kijk wel het word eerst bouwen :D:D daarna beleven :D
mvannunen
member
member

Land: Netherlands (nl)
Danke bekommen: 0 Danke

Beitragvon thomie » 7. Jan 2008 18:37

Als mieren iets willen kunnen ze veel dingen ;) .
Je moet ff kijken naar de kaken op de kop van de mieren. Hoe groter de kaken hoe sterker ze zijn en hoe meer ze kunnen slopen.
Heeft die soort die je wilt nemen ook "vecht" mieren?
Ik heb zo snel ff geen info van die soort opt internet kunnen vinden :( (caresheet :P)
De mieren kunnen watten waarschijnlijk wel weg halen! ze zullen er wel een btje moeite voor moetten doen maar als ze een te klein nest hebben gaan ze snel proberen te graven. Messor Barbarus graaft zelfs door Y-tong heen als het nest niet aan de eisen voldoet.
Waarsch kun je het nest zelfs afsluiten met WC papier :P maar watjes zien er mooier uit denk ik ;).
Ga je zand gebruiken in de buitenwereld? planten etc.?
Ik vind zand mooi omdat het natuurlijk is en ga miss ook planten in de buitenwereld planten :) (heb agar gekocht kijken hoe planten het daar op doen).
Miss kun je het nest vullen met voedingsgel? Weet niet hoelang dit goed blijft maar ik denk als het nest vochtig is het lang goed blijft. De gel kun je kopen als een soort poeder en zelf mengen met water. De mieren eten ervan en krijgen vitaminen binnen. Omdat de gel doorzichtig (blauw) is kun je zien hoe de mieren door de gel graven, leuk om te zien.
Heb nog nooit gezien dat iemand dat deed :p maar ziet er wel mooi uit denk ik (&) ;) .
thomie
member
member

Beitragvon JimmyVe » 7. Jan 2008 18:39

Bedankt ;)

Watten is haalbaar, maar zoals ik al zei het is geen must om het nest af te sluiten. Wel mooier als ze da leege kamers niet gebruiken als afval kamers. ;)

Succes
JimmyVe
member
member

Land: Belgium (be)
Danke bekommen: 1 Danke

Beitragvon mvannunen » 7. Jan 2008 20:14

Ik ga wel een klein hoeveelheid zand toevoegen omdat het toch een beetje de bouwstenen voor de mieren zijn. maar niet genoeg om de het zicht in het nest te verpesten. wat ik ook aan zand\stenen weet ik nog niet ik zit te denken aan grind wat ze ook voor aquariums hebben ik weet niet of ze dat kunnen tillen en anders voor de zekerheid een groter steensoort. het liefst het zand en stenen wit lijkt me mooi aangezien de mieren zwart zijn. voor de rest ga ik een mooi stukje kienhout erin doen wat ze ook vaak voor aquariums gebruiken. voor de rest ga ik het denk ik zo "steriel" mogelijk houden. niet te veel poespas.

ik heb nog een theorie:

ik las dat mieren aan mijten kunnen bezwijken.. en dat de remedie roofmijten zijn. nou vroeg ik me af of je niet die roofmijten bij voorbaat kon introduceren in de bak en dat de roofmijten al erin zitten zodat elke ander mijtje al wordt gegeten voordat het een bedreiging is.

waar kan je eigenlijk roofmijten halen???
mvannunen
member
member

Beitragvon thomie » 7. Jan 2008 20:17

Ik zou het niet weten. Je kunt natuurlijk ook kokendheet water in het nest doen. Zo gaat al het leven dood (6) .
thomie
member
member

Beitragvon JimmyVe » 7. Jan 2008 20:56

Wel het is zo dat mieren kunnen bezwijken aan mijten maar niet aan alle mijten hoor, er zijn maar bepaalde soorten. De meeste niet. Deze komen ook bijna niet voor hier in de BeNeLux of zelf niet in centraal Europa. Wel kan je deze mijten krijgen met Exotishe of Zuid Europeese mieren. Daar moet je wel voor oppassen. Maar de kans blijft klein hoor. Ik denk niet dat het de moete is om op voorhand roofmijten te nemen. ;)
JimmyVe
member
member

Beitragvon thomie » 7. Jan 2008 21:10

P.S. alles dat ik in mijn nest doe kook ik eerst ff, zo weet ik zeker dat er geen rare dingen op zitten :P .
thomie
member
member

Beitragvon JimmyVe » 7. Jan 2008 21:11

thomie hat geschrieben:P.S. alles dat ik in mijn nest doe kook ik eerst ff, zo weet ik zeker dat er geen rare dingen op zitten :P .

Kan nooit geen kwaad ;)
JimmyVe
member
member

Beitragvon thomie » 7. Jan 2008 21:11

Het is een soort chat box geworden dit forum ;)
thomie
member
member

Beitragvon mvannunen » 7. Jan 2008 23:13

naja weet ik dat ook weer maar misschien leuk voor iemand met een exotische mieren om te proberen.

ja net een chatbox.

Leuk dat ik zo goed ontvangen wordt op deze forum. ik heb weleens op forums dan vraag je wat en dan zijn er maar een paar reacties of zelfs geen..

helemaal top deze forum :D:D
mvannunen
member
member

Beitragvon mvannunen » 8. Jan 2008 11:38

Trouwens nog een vraag als je een yting nest maakt hoe groot moeten dan de tunnels en kamers??

ik heb gelezen dat de koningin van lasius niger 9 mm kan worden moet je hem dan een diameter van 12 mm geven ofzo??

en de kamers??
mvannunen
member
member

Beitragvon JimmyVe » 8. Jan 2008 17:57

Idd, liever een beetje leven in de brouwerij hier, meestal is het Nederlandse deel wat minder en spendeer ik veel tijd in het engelse deel. ;) Maar genoeg off-topic.

Ik houd altijd rekening met de grote van de mieren, zoals je al zei, ik pas een beetje de volgende regel toe, als de koningin 10mm groot is maak ik de gangen minstens 20mm zodat ze makkelijk kan draaien, de kamers doe ik dan ongeveer maal 4, dus 40mm. Sommige kamers maak ik dan weer groter en andere wat kleiner, maar ik voorzie dat de koningin toch makkelijk alle kamers kan betreden indien ze wil. Voor de werksters maakt het dan weinig uit, die zijn meestal kleiner dan de koningin en hebben dus plaats genoeg.
JimmyVe
member
member

Beitragvon mvannunen » 15. Jan 2008 12:39

zo de laatste update van mijn concept...

er komt een lamp met een timer voor de bak :D
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.
mvannunen
member
member

Beitragvon JimmyVe » 15. Jan 2008 16:20

Ziet er goed uit mike. Succes met het maken. Post ook maar wat foto's als hij af is. ;)
JimmyVe
member
member

Vorherige

Zurück zu hulp voor beginners