Ze zitten spijtig genoeg nog steeds in het tijdelijk nest (y-tong nest maar met de kamers aan de onderkant van de bak) zodat ik geen foto's kan maken van het nest.
Met heel veel spijt moet ik mededelen dat de koningin en het grootste deel van de werksters is overleden. De thermostaat was blijkbaar stuk, toen ik s'avonds thuis kwam van men werk viel het op dat het 40°c was in deze bak terwijl de thermostaat maar op 28°c stond. Raadsel alom maar nu ben ik wel m'n mooiste soort kwijt. Ik ga deze wel snel terug aanschaffen. Mis ze nu al....
Really sorry to say this queens and most of there workers are dead. The thermostat seems to be broken, when i came home from work it was about 40°c in this farm, the thermostat was only at 28°c so i do not now what happened. Now i lost my most special species i really love these ants and miss them already, i'm going to buy new one soon...
Ja toch wel. Deze zijn afkomstig uit Azië. Pheidole pallidula zijn afkomstig van zuid Europa. Ook zijn deze veel groter, ze worden ongeveer 2 cm groot (de super majors) bij PP is dit maar enkele milimeters.
Ook de vochtigheid en de temperatuur schillen.
Eigenlijk zijn er heel veel verschillen...
Met veel blijdschap kan ik jullie meedelen dat ik terug in bezit ben van deze mooie soort. (wel terug een kleinere kolonie maar beter dan niets he) Foto's volgen.
I'm glad to say i now have these wonderful species back. pictures will be on soon.