Nieuw hier en wat vraagjes

Nieuw hier en wat vraagjes

Beitragvon coinchantal » 8. Mai 2007 19:29

Hallo,

Mijn interesse is gewekt en ik zal binnen kort een bestelling gaan doen bij de antstore. Had alleen nog een paar vraagjes. Heb op het prikbord hier al een aantal dingen gelezen en een leuk idee gevonden om een nest te bouwen.
Dit idee:
http://www.antstore.net/viewtopic.php?t=3783
Nou is mijn vraag hoe bevochtig ik dit? Wil graag de lasius niger er in gaan doen iemand ideeen?
Hoe 'verf" ik de yton is er iets bij de antstore wat ik daarvoor kan gebruiken?
Ik wil graag 2 kolonies gaan stichten 1 die ik koop en de andere die ik wil vangen met de bruidsvlucht. Dat vrouwtje dat ik dan ga vangen moet ik daar werksters bij doen of kan zij het zelf redden todat zij de eerste werksters produceert?

Bedankt chantal
coinchantal
newbie
newbie

Danke bekommen: 0 Danke

Beitragvon JimmyVe » 8. Mai 2007 22:00

Hoi chantal en welkom op het forum.

Het topic dat je daar aankaart ken ik ;) 'Menph' heeft daar idd zeer mooie nesten gemaakt, wel moet ik er bij zeggen dat hij van dit concept is afgestapt, het hout rond de y-tong begon krom te trekken (door het bevochtigen) Het beste is nog steeds (denk ik toch) gewoon een glasplaat of plexiglas over het nest gedeelte te leggen (bevestigen), zo kan je ook het y-tong makkelijker bevochtingen. Een voorbeeldje vind je hier:
Hyperlinks sind nur für registrierte Nutzer sichtbar
Vooral dat van die y-tong is heel mooi uitgelegd door 'Mika' (btw ook een goed nederlandstalig forum ;))

Om Y-tong te verven gebruik ik leemgrond (kan je eventueel hier bestellen) deze maak ik wat vochtig zodat je een papje krijgt, smeert hem over de y-tong met een penseel laat hem drogen en dan herhalen indien gewenst/nodig.

Als je één koningin vangt na een bruidsvlucht kan je ze best in een proefbuisje stoppen (beetje water - watje - koningin - watje) en deze dan afschermen tegen het licht (het buisje bedekken) je laat de koningin met rust de volgende maand ( ;) ), je mag af en toe wel eens checken of ze het goed doet hoor. En als de eerste werksters er zijn moet je beginnen met voederen (honing - insecten), ook is het dan aangeraden om een kleine buitenwereld te voorzien.
JimmyVe
member
member

Land: Belgium (be)
Danke bekommen: 1 Danke

Zurück zu hulp voor beginners