Acryl en glas

dit is een vraagbaak en discussie forum.

Acryl en glas

Beitragvon klapie » 29. Apr 2006 23:00

Wie kan mij vertellen hoe je op de beste en op de mooiste manier een glasbak met een gaatje verbind met een acrylbak met opzetstuk?

Klapie
klapie
member
member

Land: Netherlands (nl)
Danke bekommen: 0 Danke

Werbeanzeige: Pipe joint shape L Acrylic 40mm for 32mm pipe

Beitragvon mijnstreekoost » 30. Apr 2006 19:31

Ik denk dat je toch iets duidelijker moet zijn, een acrylbak met opzetstuk? Ik kan me daar zo snel niks bij voorstellen
mijnstreekoost
member
member

Beitragvon klapie » 30. Apr 2006 19:52

in een glasbak past een Schlauch glasklar 8/10 mm aan de acryl bak past een Schlauch glasklar 10/14 mm op het doppie. Kan ik die dunne slang nu dmv Schlauchverbinder für 8/10mm Schläuche met de dikke slang verbinden? Hoe verwerk ik de slang die door het gat in de glasbak gaat, gewoon op de grond van de bak leggen?

Klapie
klapie
member
member

Beitragvon JimmyVe » 1. Mai 2006 12:33

Bestaan er geen verbindingsstukken bij Antstore om de dunne en dikke slang met elkaar te verbinden ? (Als ik het goed begrijp)
JimmyVe
member
member

Land: Belgium (be)
Danke bekommen: 1 Danke

Beitragvon mijnstreekoost » 1. Mai 2006 20:18

Er zijn hiervoor adapters, deze heb ik niet op de website gevonden maar kunnen ze wel leveren.

Ik heb bv. 3 glazen bakken met een opening van 26mm laten maken en tussen deze bakken loopt een plastic slang van 23mm. De adapter maak je vast aan de opening van 26mm en de 23mm slang schuif je in de 26mm slang van de adapter, past precies en ziet er erg netjes uit.
Ik was er zelf niet op gekomen maar Uta (Antstore) adviseerde me om het op deze manier te doen.

De slang van 10mm, welke precies door de 10mm opening past, kun je gewoon een stukje (cm of 2,3) naar binnen schuiven. Het ligt een beetje aan hoe je het hebt ingericht. Ligt er alleen op de bodem grond of komt de grond tot aan de opening? Als je alleen bodembedekking hebt kun je bv. een tak tegen de slang aanleggen zodat de mieren gemakkelijk naar beneden kunnen lopen. Komt de grond tot aan de opening is het genoeg om het slangetje gewoon naar binnen te schuiven.

De "schlauch verbinder 8/10mm is om slangetjes van 8/10mm met elkaar te verbinden.

Hopelijk heb ik weer iets wijzer gemaakt.

patrick
mijnstreekoost
member
member

Beitragvon klapie » 20. Mai 2006 00:27

Ja zeker!

Bedankt nog, sorry voor de geen reactie :oops:
klapie
member
member