op zoek naar de juiste mieren

op zoek naar de juiste mieren

Beitragvon tvmcrusher » 10. Aug 2005 19:04

hallo mierenliefhebbers,

ik ben van plan een antfarm te maken maar ik was nog over een paar dingen niet zeker.

ik wou zelf een display maken voor aan de muur, met daaraan een tube naar een island of iets in die richting (weet nog niet precies wat het beste is).

voor de mieren was ik er ook nog niet helemaal over uit, ik wil een het liefst giftige, polygene soort die ook soldaatmieren hebben.

ik vroeg me af of dit mogelijk is en waar ik allemaal aan moet denken bij het maken van de antfarm.

alvast bedankt voor alle hulp,

tvmcrusher
tvmcrusher
newbie
newbie

Land: Netherlands (nl)
Danke bekommen: 0 Danke

Werbeanzeige: Oecophylla smaragdina (austral. weaver ants)

Re: op zoek naar de juiste mieren

Beitragvon Awesome » 12. Aug 2005 09:03

tvmcrusher hat geschrieben:voor de mieren was ik er ook nog niet helemaal over uit, ik wil een het liefst [highlight=red]giftige[/highlight], polygene soort die ook soldaatmieren hebben.

Waarom speciaal een giftige soort :shock: en dan ook nog een soldatenkaste........lijkt me een beetje sensatiezoeken eerlijk gezegd :?
De soorten die aan jou wens voldoen zijn absoluut niet de soorten die geschikt zijn voor beginners en dus ook absoluut af te raden.
Wil je toch giftige en agressieve dieren houden voor de sensatie denk dan eens aan slangen ofzo maar geen mieren.

Ik zou beginnen met een ietwat eenvoudiger (niet giftige) soort, wil je toch major werkers dan kan je beginnen met b.v Camponotus Ligniperda of Camponotus Herculaneus.

Succes.
Awesome
member
member

Beitragvon Pagodin » 12. Aug 2005 12:58

Dat denk ik ook. Vergeet niet, het zijn levende dieren ;)

Pagodin
Pagodin
member
member

Danke bekommen: 1 Danke

Beitragvon tvmcrusher » 12. Aug 2005 14:53

bedankt voor de reply's,

het is niet zozeer sensatiezoeken, ik vind het gewoon leuk om mieren te zien jagen op een levende prooi. :)

wil al heel lang beginnen met een antfarm maar wist dus nog niet precies wat , wie, hoe en waar.

ik wil inderdaad niet een te moeilijke soort nemen en ze niet kunnen verzorgen, dat zou alleen maar tot de dood van de beestjes leiden en geld/tijdverspilling zijn

welke soort raden jullie aan als je tog soldaatmieren wil? die vind ik namelijk erg mooi om te zien. :wink:

alvast bedankt,

tvm
tvmcrusher
newbie
newbie

Re: op zoek naar de juiste mieren

Beitragvon Awesome » 12. Aug 2005 15:41

Hier onder mijn suggestie's, deze camponotus soorten zijn in principe met weinig moeite te verzorgen.

Succes.

Awesome hat geschrieben:Ik zou beginnen met een ietwat eenvoudiger (niet giftige) soort, wil je toch major werkers dan kan je beginnen met b.v Camponotus Ligniperda of Camponotus Herculaneus.

Succes.
Awesome
member
member

Beitragvon FLechdrop » 18. Aug 2005 23:15

De genoemde Camponotussen zijn ook mooi groot. Pheidole pallidula heeft ook een duidelijke soldatenkaste (van de Camponotussen ben ik hier eigenlijk niet zeker van?) maar is behoorlijk klein. Overigens hoeft een soort niet giftig te zijn om op levende prooien te jagen. Ik weet niet precies wat je onder giftig verstaat? Alle mieren beschikken over mierenzuur en dit goedje is behoorlijk bijtend.
FLechdrop
member
member

Werbeanzeige: Oecophylla smaragdina (austral. weaver ants)

Zurück zu hulp voor beginners