Ik heb de alpha ants starter kit A gekocht en de Camponotus ligniperdus queen en een paar werkertjes.( ze zijn op dit moment nog niet geariveerd )
dit omdat ik wat onderzoek heb gedaan op de forums en heb gelezen dat ze erg actief en sociaal zijn (en omdat ze wat groter zijn en er wat stoerder uitzien
)nu heb ik net gelezen dat de mieren het niet fijn gaan vinden in mijn glass farm omdat ze maar een gleuf van 12mm hebben en ze eigenlijk meer als 1 inch nodig hebben (2.54cm)
die zei de informatie bron (sorry voor het engels maar ik denk dat voor de meeste geen probleem is)
Because C. ligniperda is a carpenter species, use of wood is not advised. Colonies can be kept in Plaster, Hydrostone, Y-Tong, Pumice, Slim Nests, Tanks, and of course trusty test tubes. Nests should be 10-30 % moist.
Traditional slim nests that are 1 inch or slimmer will not work well. The ants may be too restricted.
Nu, klopt dit en gaan ze het niet accepteren en in mijn arena graven? in dit geval: mag ik dit toelaten? of is er een manier om te zorgen dat ze tegen de kant aan graven zodat ik ze nog kan zien? want ik ben erg geintreseerd in hun nest.
ik verwacht mijn pakketje ieder moment, als dit beiden niet gaat kan ik ze dan een paar dagen in het tubeje laten zitten totdat ik iets anders bestel en aangekomen is?
Sorry voor al de vragen
Groeten Creeping

.
.