Beste begin

hier kun je je mierenervaringen met andere mierenliefhebbers delen.

Beste begin

Beitragvon Don19542 » 18. Aug 2009 17:48

Hoe kan je het beste beginnen ik krijg straks mn Lasius Niger binnen in een reageerbuis.
Ik heb het starterkit classic gekocht.
Is het mogelijk om de reageerbuis met de mieren gewoon in de arena neer te leggen?
In de arena hebben ze uiteraard gewoon de beschikking over voeding en water en ze kunnen naar het grote nest...
Ik zie heel veel mensen beginnen met een aantal buisjes en een klein plastic bakje, maar ik krijg toch meer het idee dat het minder stress geeft als ik ze gewoon in de arena neerleg in het buisje weliswaar, vandaar kunnen ze alle kanten uit...
Ik heb ook zand in mn arena liggen, snappen de mieren wel dat ze daar hun nest niet kunnen maken?

Alvast bedankt weer
Don19542
newbie
newbie

Land: Netherlands (nl)
Danke bekommen: 0 Danke

Re: Beste begin

Beitragvon JimmyVe » 19. Aug 2009 19:31

Je kan zeker je buisje in het arena neerleggen maar de mieren verhuisen pas als zij zelf het nodig vinden. En dan nog.
Overal waar zand is en ze kunnen graven zullen ze proberen een nest te maken. Ook al in dat in je buitenwereld.

Het is altijd best om te starten met buisjes (vind ik dan persoonlijk) de verhuis zelf is wel even stresse voor de mieren maar dat overleven ze wel. :) In zo'n buisje kan je ze het best controleren (zeker voor een beginnende houder is dit makkelijk) en is er altijd vochtigheid aanwezig.

Succes.
JimmyVe
member
member

Land: Belgium (be)
Danke bekommen: 1 Danke

Beitragvon Don19542 » 19. Aug 2009 22:59

Thnx voor je reply:D

Kan je mij een beetje op weg helpen hoe je zoiets in elkaar zet en hoe het er zo'n beetje uit moet komen te zien?
Hoeveel buisjes heb ik bijvoorbeeld nodig en hoe koppel ik die?
Hoe zorg ik ervoor dat ze hun voeding en vocht kunnen krijgen?

Thnx voor de hulp aan deze leek :D
Don19542
newbie
newbie

Land: Netherlands (nl)
Danke bekommen: 0 Danke

Beitragvon JimmyVe » 24. Aug 2009 20:02

in het begin is één buisje genoeg, je kan dit verbinden aan een plastic doosje. (gaatje in maken en buisje er in stoppen) let op dat er geen gaten zijn naast het buisje waarlangs ze kunnen ontsnappen.

In dat plastic doosje kan je dan voedsel doen.

Buisjes maak je als volgend, water - wat - mieren - wat (of buitenwereld) zo zitten ze in het begin al voldoende vochtig.
JimmyVe
member
member

Land: Belgium (be)
Danke bekommen: 1 Danke

Zurück zu beschrijving hoe houd ik mieren