Beginners Vraagjes :D

Beginners Vraagjes :D

Beitragvon Laurens » 5. Aug 2009 12:17

Hoi,

Zoals jullie zijn ben ik nieuw :D Ik heb onlangs mieren bestelt met een startersset {L.Niger, huis, tuin en keuken mier} en ik vroeg mij af of er nog extra 'gadgets' nodig zijn, zoals licht, verwarming etc. Zelf dacht ik van niet, maar ik vraag het toch maar even om het zeker te weten.

Nog een vraag: als de koningin sterft, kan ik dan gewoon een nieuwe koningin zoeken? Of zullen ze haar niet accepteren. Zo ja geld dit ook voor andere mieren {werksters en mannetjes{die onnodig zijn, maar toch}. Ik zal natuurlijk geen mieren toevoegen, maar vraag dit uit nieuwschierigheid :D

Een na laaste vraag: Hoe houd ik de grond vochtig, en gaat het niet condenseren in zo'n ding{ANTSTORE Starter Set - acrylfarm/arena}?

En de laaste: Wat vinden L. Niger mieren het lekkerst om te eten en drinken en hoe voer ik ze en hoe vaak? {was iets meer dan 1 vraag}

Nog een paar laatste vragen{ schoten me nog te binnen}: Hoe lang blijven de mieren in de...'verpakking zitten' (wist er het juiste woord niet voor, maar hopelijk snappen jullie het) Of kan je ze er ook gewoon uit donderen regel recht het nest in?

Dat was het :D Alvast bedankt {als ik antwoord krijg} >_<

Groeten,

Laurens :D
Laurens
newbie
newbie

Land: Netherlands (nl)
Danke bekommen: 0 Danke

Re: Beginners Vraagjes :D

Beitragvon JimmyVe » 5. Aug 2009 18:14

Hey,

Lasius niger heeft geen extra verwarming nodig.

Een nieuwe koningin toevoegen lukt zelden. Om maar niet te zeggen nooit. Werksters zeker al niet.

Grond moet je vochtig houden met afentoe wat water toe te voegen in de farm. Condens ga je altijd wel een beetje hebben.

Isecten, suikerwater en gewoon water (zoals de meeste mieren) Kleine kolonies 1 maal per week, grote kolonies elke dag.

Nee zeker niet in het nest donderen. Gewoon in de test tube laten zitten en ze het nest aanbieden, kan wel een tijdje duren eer ze verhuizen.
JimmyVe
member
member

Land: Belgium (be)
Danke bekommen: 1 Danke

Beitragvon Laurens » 5. Aug 2009 18:27

O_O wow.
Snel antwoord, dankje!
Weet ik dat alvast. Zijn er nog andere belangrijke dingen die ik moet weten? Ik wil geen mieren houden als ik er niet mee om kan gaan D:

Maja

Groeten,

Laurens
Laurens
newbie
newbie

Beitragvon thomie » 6. Aug 2009 14:13

Hallo Laurens,

Welkom op Antstore.net!

Er is een Engelse handleiding voor het houden van Lasuis Niger. Ik zelf vind dit een goede compacte uitleg over het houden van Lasius Niger.Hyperlinks sind nur für registrierte Nutzer sichtbar

Ook zou je ervoor kunnen kiezen om zelf een nest te maken, met bijvoorbeeld Y-tong of een reageerbuizen-nest (dit is erg gemakkelijk, je hoeft alleen maar geprepareerde reageerbuizen aan te sluiten op een buitenwereld).. Hier op het forum staan meerdere uitleggen over het maken van een nest.
thomie
member
member

Beitragvon Laurens » 15. Aug 2009 10:03

Hey,

Ik zal alles even goed doorlezen, en een eigen nest maken lijkt mij ook wel wat ^^
Bedankt.

Gr. Laurens
Laurens
newbie
newbie

Zurück zu hulp voor beginners