Plany formikarium

Plany formikarium

Beitragvon petum » 10. Aug 2005 18:07

Siemka, chcę zbudować formikarium, dość dziwne, ale zależy mi na tym by było widac korytarze. Jestem początkujący, nigdy jeszcze nie robiłem tekiego cuś, więc prosze o rady :).
Plan jest taki:
Do Akwarium (już fermikarium) szklanego 45x25x35cm włożyć twardą bryłe (coś takiego by mrówki tego nie niszczyły) taką aby zostało ok 7mm odstępu do szklanej ściany. Na górze bryły byłaby arena. Dodatkowo zeby mrówki nie wychodziły do okoła akwarium mała fosa (na górze).
Obrazki:
Bild
Bild

Co o tym myślicie? Bo ja wogle nie myśle :D
Pozdrowionka
petum
newbie
newbie

Land: Poland (pl)
Danke bekommen: 0 Danke

Beitragvon Aleks » 10. Aug 2005 19:27

Hej,

jeżeli chodzi o sam pomysł, to bardzo mi się podoba... czym zamierzasz wypełnić przestrzeń między bryłą a szkłem?? (no bo w czymś te korytarze muszą być :) ).
Co do fosy, to jestem bardzo sceptycznie nastawiona, ponieważ praktyczknie każda przeze mnie znana osoba, która z takiego zabezpieczenia korzysta lub korzystała ma problemy z ucieczkami. Natomiast na pewno jest to bardziej estetyczne niż talk, czy natłuszczenie powierzchni. No i oczywiście w zależności od tego jaki gatunek będziesz trzymał, to musi być ona odpowiednio szeroka. :)

Pozdrowionka
Ola
Aleks
member
member

Beitragvon petum » 10. Aug 2005 21:25

Jest to moja piersza kolonia więc wezme królowe po rójce, mam do wyboru Lasius Niger lub Lasius flavus ( pełno tego lata :P ). Dla tych mrówek to bedzie raczej wypełnienie piaskiem, nie wiem jakim, poprostu znajde mrowisko i wezme ziemie która jest obok niego.
Lasiusy nie są takie szerokie w barach więc 7mm wystarczy, a jak bedzie im ciasno to je skłoni do robienia większej ilości korytarzy ( hehe i to chodzi).
Hmm jak fosa... to może by natłuścić ściany fosy i zalac wodą? hehe mrówki sie bedą topić, tak nie może być :P.