Hallo,
Welkom op het forum

.
Het is mogelijk om bladluizen te houden. Als je bijv. in je kamerplant bladluis hebt kun je deze in je formicarium zetten en je hebt bladluizen.
Een groot nadeel van een levende plant in je nest zetten is dat hij water nodig heeft. De grond waarin de plant zit is dus vochtig en perfect voor de mieren om hun nest in te beginnen.. Het is moeilijk om ervoor te zorgen dat de mieren niet meer bij het zand kunnen komen, maar er zijn wel manieren te bedenken maar makkelijk is anders :p .
Honingwater is eigenlijk een soort vervanger voor bladluizen (in de uitwerpselen van bladluizen zitten veel suikers die de mieren nodig hebben). Het is natuurlijk wel mooi als je de "echte wereld" zo veel mogelijk na kan maken.
Ik ben nu bezig met een zand nest voor Messor Barbarus en ga kijken of ik daar misschien een plant in kan zetten. Het nest moet donker zijn en planten hebben licht nodig dus moet nog ff kijken hoe ik het ga doen :p .
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.