ANTSTORE World of Ants (F)  >> international forum (F)  >> Suomenkielinen foorumi (F)  >> Muurahaisten pitäminen (F)
 [1]   [2] 

Click to view full story of "Hmm.."

meteli: Hmm.. (2. Apr 2005 12:19)

Toivottavasti Raptiformicani tykkäävät, kun joutuvat asustelemaan siinä sentin levyisessä puupesässä ja terraariossa ( tyhjä rehustusalue)..
kuinka paljon tarvivat kosteutta?

antti: (2. Apr 2005 13:23)

n. 30%

meteli: (3. Apr 2005 08:33)

Antti..
Kelasin, että oisko mahdollista ostaa sulta 1 tai 2 hercua? Sulla kun on niitä niiin paljon :)

antti: (3. Apr 2005 14:12)

onhan se :wink:
olin tänään metsäretkellä ja löysin taas Leptothorax yhteiskunnan, siellä oli 3 kuningatarta + 50 työläistä + jälkikasvua :)

K.T: (15. Mai 2006 13:11)

Moi minä olen k.t [kalle.T] mulla olisi kysymys kysyisin kun ostin täältä lasius nigerin, miten saisin sen muuttamaan minun siporeksi pesään kunse on varmaan kotiutunut siihen putkeen missäse on matkustellut.

K.T: (15. Mai 2006 13:16)

huom voisitteko auttaa sain muurahaiset torstaina 11.5.06
ja lähetin nämä viestit 15.5 voitteko auttaa tälläistä nuorta aloittelijaa :sad05:

Alkio: (15. Mai 2006 15:29)

Lasius nigerillä kestää kait aika kauan että se muuttaa :) (tai eivät aina välttämättä ihan heti, viikkoja/kk?), joten olet vain kärsivällinen ja kokeilet vaikka peittää sen siporex jollain tummalla jos pimeä houkuttelisi niitä enemmän. Onhan siporex pesän kosteus oikeanlainen? :)

Itselläni ei kyllä vielä ole muurahaisia mutta olen niistä lukenut.. :D
k.t liity myös http://www.muurahaiset.net :)

K.T: (15. Mai 2006 15:38)

mitäs kun isä meni ja hätytteline siitä koe putkestakun siinä oli sen mielestä liian vähän sokerivettä ja nytne murkut juokselee siellä villänä.

K.T: (15. Mai 2006 15:42)

vai oliskose kun mulla oli siin putkes pieni yhdyskunta (10-12 työläistä + kuningatar) kotiutunu siihen putkeen :sad05:

Alkio: (15. Mai 2006 15:47)

Älä päästä sitä isääs niitä tikulla sorkkimaan, kyllä ne siellä varmaankin pärjäävät ja kun niille ei sen koeputken olot riitä niin ne tajuaa kyllä itestään muuttaa pois, tökkiminen tikulla vain stressaa sekä työläisiä että kuningatarta ja en muutenkaan usko sen olevan kovin viisasta..

[1]   [2]