Uitleg vind je hier . Discusie kan hieronder.
Zo te zien is de broed bevrucht. Ik zie een zwart puntje bij foto 30,31 en 32. Het verlies is omgezet in een aanwinst :) , van 1 naar 2 koninginnen.
Edit:
Ik zie op de engelse discussie dat iemand het over manetjes had. Ben nu hard aan het nadenken met de X en y chromosomen ;) zo ff een tekeningetje maken :P
Ja volgens mij is het broed ook bevrucht. Maar hoe is me de vraag... Het zou natuurlijk niet slecht zijn. Nee mannetjes heb ik niet gezien en mijn biologie is niet zo goed. ;)
(ben nog niet op het engels deel geweest, dadelijk eens kijken :) )
En hoe gaat t met de broed?? ze zouden nu toch bijna uit moetten komen?? :P
Ja ze zijn uitgekomen, moet enkel nog de foto's bewerken en online zetten, maar heb de laatste dagen weinig tijd gehad. Het zijn wel degelijk mannetjes. (toch de eerste, maar ik vermoed de rest ook). Foto's komen nog.
Spijtig genoeg zal deze kolonie nu stilaan uitsterven.
Of gaat de koningin met de mannetjes paren :p je weet maar nooit !!
Dat zou mooi zijn, maar de kans is heel klein. Ze paren niet snel met mannetjes van dezelfde nest en dan nog zou het tijdens een bruidsvlucht moeten gebeuren. Deze is natuurlijk niet na te bootsen. (spijtig genoeg) Maar je weet maar nooit he. ;)
;) je dacht eerst dat een werkster miss het sperma uit de koningin had geaald en in de nieuwe gestopt, niets is onmogelijk ;)
Daar had ik op gehoopt. ;) Maar die kans was natuurlijk echt klein he. Maar er is nog steeds een klein beetje hoop he... :)
Er is vordering. Maar ik ben er nog steeds niet wijzer uit geworden.