Kolonie of vruchtbare konigin gezocht van Lasius flavus iemand die mij daar bij kan helpen ?
Thanks
Ik geloof dat ik er één heb. Nog geen jongen, maar wel poppen.
Ik weet alleen nog niet helemaal zeker of het flavus is (wel waarschijnlijk, maar ik wacht even op de jongen), en ik denk eigenlijk dat ik die liever zelf houd. :P
Misschien moeten we een gezocht/aangeboden subforum maken?
;) spijtig, maar ik kan je geen ongelijk geven. Als ik er geen vind koop ik er hier wel. maar ik ga eerst zo nog ff verder zoeken.
Dat zouw niet slecht zijn, dat is werk voor Pagodin. ;)
Aaah! Ze heeft jongen! Die lieve kleine geeltjes lijken me zeker Lasius flavus zo op het eerste gezicht, en dat is ook het meest waarschijnlijk gezien de omgeving. Het is altijd net een beetje of ik zelf kindertjes krijg. :P
Ik heb ook een L. flavus koningin. Ze verzorgt momenteel geadopteerd broed. Verder legt ze ook eieren.
L. flavus lijkt me minder interresant dan L. niger, omdat ze uitsluitend ondergronds leven. Ik wil proberen of het lukt de kolonie straks aan het suikerwater te krijgen (in de natuur melken ze uitsluitend ondergrondse luizen)
Als ik jou was zou ik nu geen kolonie kopen. in Juli stikt het van de L. flavus koninginnen (zien uit als L. niger, maar dan met gele pootjes) Je kunt ze dan makkelijk vangen, en broed aanbieden van een andere L. flavus kolonie (even een paar scheppen gazon omspitten)
Omdat ik slechts 1 flavus heb doe ik deze liever niet weg.
Misschien moeten we een gezocht/aangeboden subforum maken?
Antstore heeft toch al een veiling waar forum leden terrecht kunnen?
Jawel, maar zelf zou ik een afdeling op ons eigen Nederlandse forum prettiger vinden werken.
idd. heb ondertussen L. flavus gevonden. ze gaan me die normaal deze week opsturen. Weet wel niet hoe groot de kolonie is dus is nog wel wat spannend. ;)
Wel leuk dat je al kleine miertjes hebt ;)
Ik zie net dat Nederland geen eigen veiling gedeelte heeft.
Er bestaat overigens een 'Gezocht lijst' op Antstore. De informatie hieruit is gekoppelt aan die in je profiel. Aanbiedingen staan echter alleen in de veiling.
het zouw idd wel handiger zijn als dit tussen het nederlandstalig forum zouw staan. Ik heb ze nu kunnen bemachtigen via een ander forum.