Bij het aanbieden van suikerwater en honingwater stel ik steeds het volgende vast. Mieren lijken mij een grotere voorkeur te vertonen voor suikerwater dan voor honingwater en dit geldt werkelijk voor elke soort in mijn bezit. Zowel bij het aanbieden van beiden als apart, ligt het aantal mieren dat suikerwater gaat opnemen hoger dan bij honingwater. Omdat ik heb vernomen dat honingwater voedzamer zou zijn dan suikerwater vind ik dit merkwaardig. Weet iemand hier meer over?
XToF
Nee, ik niet.
Ik zelf gebruik honingwater, zo te zien vind zij het lekker, wat zo ook lekker vinde een echt goed opnemen is pure Suiker :)
Suikerwater heb ik noog nooit probeert.
groete
Pagodin
Dan moet je toch maar eens proberen;)
XToF
Suiker is inderdaad niet het beste voedingsmiddel voor mieren en honing een stuk gezonder, wat dat betreft inderdaad vreemd. Die van mij hoeven het vooralsnog allebei niet.
probeer Melk, mijn Raptis vinde dat ook wel lekker.
groete
Pagodin
Dat is een leuk idee, probeer ik nog wel eens.
Oeps ofwel blijft de plaat hangen, ofwel vind je het een superleuk idee
:lol: :P :lol:
Ik geef mijn Myrmica's kipfilé en suikerstroop, soms fruitvliegjes of gevangen vliegen.
Op de kipfilé zijn ze erg gek.
Ik zal de volgende keer proberen een foto te posten van mijn etende Myrmica's.
Ik geef mijn Lasius suikerwater, suikerstroop en fruitvliegjes.
Ik geef mijn Formica sanguinea fruitvliegjes en sprinkhaantjes.
Ik probeer ook meelwormen, maar hier doen ze niets mee.
(deze heb ik gekocht in een reptielenwinkel)
Ik heb nog wat moeite met suikerwater of stroop met de Formica's.
Ze willen niet veel eten.
De koningin heeft wel al eitjes gelegd, ik heb zelfs nu al een aantal poppen in het formicarium. (gaat sneller dan bij de Lasius)
Honingwater is geen van mijn mieren dol op???
Groet Tilbo
Hey Tilbo, goede tip dat van die kipfilè, ga ik ook proberen bij mijn Myrmica's zodra ik ze heb. ik zal dit weekend eens op zoek gaan of ik ze ergens kan vinden bij ons in de omgeving.
Nog een tip mischien waar ik ze kan vinden? (buiten hier bij antstore kopen natuurlijk :lol: )
Myrmica kun je vooral vinden in het wat langere gras.
Vaak in de overhoeken langs wegen in het buitengebied.
Nadeel om ze te vinden is dat ze veel onder de grond verblijven.
In principe komen myrmica's overal in het buitengebied voor.
dus veel plezier met zoeken.
Zorg in ieder geval dat je een goede exhouster bij je hebt, want zodra de koninginnen het daglicht zien '"rennen" ze snel weg om zich te verstoppen.
Zorg ook dat je meerdere koninginnen vangt, ze leven ook niet lang, en ze hebben bijna altijd meerdere koninginnen in één nest.
Groet Tilbo