ANTSTORE World of Ants (F)  >> international forum (F)  >> Nederlandse forum (F)  >> algemene vragen (F)
 [1]   [2]   [3]   [4]   [5]   [6] 

Click to view full story of "Myrmica rubra"

Menph: (30. Mai 2006 20:52)

Specioides gaat bovenop het broed zitten. Ik vermoed dat rubra dat ook doet.

JimmyVe: (31. Mai 2006 17:44)

Kan wel zijn.
Klein probleempje, ze zijn verhuisd UIT het Y-tong nest en ik weet niet naar waar, zie ze nergens.... raar want zoveel plaats om te verstoppen is er niet en ontsnappen is 'normaal' gezein onmogelijk... Hoop dat ik ze snel terug vind.

JimmyVe: (2. Jun 2006 17:34)

Ze zitten dus blijkbaar nog wel in het formicarium, een paar werksters zijn terug verhuisd naar het Y-tong nest. De rest van de kolonie blijft nog spoorloos al heb ik wel een gedacht waar ze zitten, maar ik zie ze niet. ;)

JimmyVe: (6. Jun 2006 19:55)

men werksters komen nog rustig eten en dragen het dan weg naar het Y-tong nest, alleen zit de kolonie nog altijd niet daar... heb nog steeds niet ontdekt waar dan wel.

JimmyVe: (12. Jun 2006 18:28)

Ahaaa, de kolonie is sinds gisterenavond terug verhuisd naar het Y-tong nest. met broed en al, nu kan ik duidelijk zien dat ze al veeeel eiren hebben. ze zitten idd op hun eiren wat het in begin moeilijk maakte ze te zien, maar nu zijn het er al zoveel dat ze die niet allemaal meer kunnen bedekken.

Wat ik me nu wel afvraag wat de reden is dat ze terug verhuisd zijn.
Ik heb het formicarium wel gedraaid, dat het Y-tong nest wat meer zonlicht krijgt (niet direct) er hangt ook een rode folie voor het nest. Dacht dat ze niet van licht houden in het nest....

JimmyVe: (13. Jun 2006 16:53)

Heb de konigin net nog eens duidelijk gezien, ze ziet er goed uit ;) (denk nog altijd wel dat het de enige is, is niet dadelijk een spoor te zien van een andere konigin)
Ze zijn met dees weer wel niet echt heel actief, een beetje last van de warmte denk ik, zoals iedereen ;)

Menph: (14. Jun 2006 13:23)

Ik verbaas me er over dat Myrmica zoveel eieren kan produceren. Mijn 2 specioides koninginnen zijn goed voor een eierklompje ter grote van een spliterwt.

Mijn Lasius (proefbuis) produceren veel minder eieren.

JimmyVe: (15. Jun 2006 18:06)

De mijne doed goed zijn best dan ;) het grootste bolletje is toch de grote van een doperwt (iets groter zelf) en dan zijn er nog 2 kleinere bolletjes.

mss zit er wat krachtvoer in m'n meelwormen ;)
heb ze vanaf gisteren ook wat bladluizen gegeven, deze namen ze gretig aan, verloopig hebben ze die nog niet opgegeten, ze houden ze wel in hun nest.

JimmyVe: (15. Jun 2006 18:14)

btw: ben aan het uittesten wat ze het liefste hebben.
ik heb een deel van m'n formicarium afgedekt met de zwarte folie en een deel met rode, verloopig blijven ze gezellig met z'n allen onder de rode folie zitten. ;)

Menph: (15. Jun 2006 22:41)

Myrmica ziet rood voor donker aan (wetenschappelijk aangetoond bij mijn weten.)

De bladluizen zullen op den duur worden opgegeten .

[1]   [2]   [3]   [4]   [5]   [6]