ANTSTORE World of Ants (F)  >> international forum (F)  >> Nederlandse forum (F)  >> algemene vragen (F)
 [1]   [2]   [3]   [4] 

Click to view full story of "Klimaatkamer"

thomie: (13. Jan 2008 13:00)

Mijn klimaat kamer heeft niet gewerkt. Na een maand testen dacht ik dat het systeem wel goed zou werken. Maar het heeft vanacht al mijn nesten (2nesten) gedood (heb de thermostaat net 3 dagen in het nest). Ik heb nu geen nesten meer :( , zonde.

JimmyVe: (13. Jan 2008 14:09)

Das echt spijtig om te horen Thomie. Dus al je miertjes zijn dood ?
Ik hoop dat deze tegenslag je niet weerhoud om nog mieren te houden.

thomie: (13. Jan 2008 14:20)

Ze zijn idd allemaal dood :( .
Nee ik wil doorgaan met mieren houden :P .
Ik ga denk ik een straalkachel slopen en daaruit een (goede) thermostaat halen. Gelukkig had ik geen dure nesten, maar het is erg zonde :(

JimmyVe: (13. Jan 2008 14:41)

Het is inderdaad zonde, ik heb hetzelfde eens meegemaakt met mijn vorige kolonie Pheidologeton diversus . De thermostaat werkte op een gegeven moment ook niet meer, het was toen boven de 40°c in het nest, beide koninginnen dood en bijna alle werksters ook. (En dat zijn de duurste mieren die ik zitten heb ;))

thomie: (13. Jan 2008 14:49)

Idd dats best wel duur nest :| ( Königin + 51-100 Arbeiterinnen ab 69,00 € *)

Ik heb ff gekeken en miss weet ik waar het aan licht. Ik het S39 gebruikt (een soort ontvetter die ervoor zorgt dat het soldeertin beter op de printplaat blijft zitten). De S39 is plakkerig en er zat allemaal stof op de achterkant (kleine haartjes van een tapijt). Ik denk dat die kortsluiting hebben gemaakt. Ik heb het ff getest (met een ijzertje kortsluiting gemaakt op de punten die "waarschijnlijk" met elkaar verboneden zaten) en toen sloeg de thermostaat aan. Ik ga met de thermostaat terug naar de winkel om te kijken of zij miss weten wat er mis is gegaan. Als het klopt wat ik denk dan ga ik met een dikke laag kit de achterkant dicht maken. Zo is het gevaar van schokken (nestroom) er niet meer en kan er ook geen stof in komen. (ff mal van papier/karton volspuiten met kit en dan thermostaat erin, ziet er nog goed uit ook ;) .

Ik ga denk ik een L niger nest kopen met meerdere werksters, heb geen zin om weer helemaal opnieuw te beginnen met een L niger nest. Ik ben ook aan het twijfelen over de messor barbarus, het lijkt mij een goed idee (minder kans op mislukken) als ik een nest koop met werksters (is wel €10 extra maarjah is goedkoper dan nog een x bestellen).

JimmyVe: (13. Jan 2008 16:21)

Je bent wel handig met zo'n dingen he. ;) Ik ken van de binnenkant van een thermostaat niets. ;)

Het is idd sneu dat je nu opnieuw moet starten, met die Messor barbarus zou ik dat zeker doen, meer slaagkans dan met enkel een koningin.

thomie: (13. Jan 2008 16:46)

mwah ben niet echt heel erg handig in dat soort dingen ;) . (meer mechanische dingen)
Ik zou bijv. niet weten hoe een thermostaat werkt :P maar je hebt kit's met gebruiksaanwijzing, gewoon het plaatje namaken :) .

JimmyVe: (13. Jan 2008 17:30)

maar je hebt kit's met gebruiksaanwijzing, gewoon het plaatje namaken .

Dan nog zou het mij niet lukken denk ik. ;) Weet nog net hoe ik een thermostaat moet aansluiten (aan men lamp of matje) maar daar stopt het dan ook. ;)

thomie: (13. Jan 2008 17:32)

he he ;)

Hoe kom jij aan je thermostaat/ hoe duur?

JimmyVe: (13. Jan 2008 17:39)

Gewoon van bij de electrowinkel. Hmmm... kweet niet meer hoeveel ik hem betaald heb, heb deze al een jaartje ofzo.

[1]   [2]   [3]   [4]