ANTSTORE World of Ants (F)  >> international forum (F)  >> Nederlandse forum (F)  >> algemene vragen (F)
 [1]   [2]   [3]   [4] 

Click to view full story of "Nieuw Formicarium....."

mijnstreekoost: (28. Apr 2005 22:43)

Vandaag heb ik een tweede aquarium aangesloten op de eerste. Deze is 60cm x 30cm x 44cm. Ook deze heb ik gevuld met dennenbos grond en dennen naalden. De bovenkant heb ik net als bij het andere aquarium afgesloten met gaas. Beide aquariums zijn verbonden met een doorzichtige slang met in het midden een arena.
Nu heeft de nieuwe kolonie een enorm gebied (in gevangenschap tenminste) om in te leven. Mocht ik in de toekomst nog een nieuwe kolonie willen dan moet ik gaan uitbouwen want de "mierenkamer" is nu zo goed als vol.
Er staat nu een kolonie Lasius Niger, Myrmica Rubra, Formica Fusca, Formica Sanquinea en vanaf maandag een kolonie Formica Polyctena.
Zodra de nieuwe kolonie gearriveerd is post ik meer

FLechdrop: (29. Apr 2005 12:47)

Ben benieuwd!

Pagodin: (29. Apr 2005 14:17)

Ja, ik ook...maak paar fotos. :)

groete
Pagodin

mijnstreekoost: (29. Apr 2005 15:37)

Ik zal zeker foto's maken maar omdat ik nog een ouderwets fototoestel heb met een rolletje duurt het effekus voordat hij vol is en ontwikkeld in de foto winkel

mijnstreekoost: (29. Apr 2005 15:39)

Ik krijg net bericht dat de kolonie bestaat uit 8(!) koninginnen en ongeveer 300 werkers, mooi begin....

Pagodin: (29. Apr 2005 18:52)

Ik woord echt gek van mijn Raptis, eerst zijn ze lekker under de pijp, dan in het midde van het Formicarium, nouw gaan ze weer naar die pijp.
Podverredorie

Groete
Pagodin

P.S ik zelf gebruik mijn ouwe Praktica oom fotos te maken.

mijnstreekoost: (29. Apr 2005 19:54)

vorig jaar zat mijn sanquinea precies in het midden van mijn formicarium. Toen een periode van een maand (ongeveer van februari tot maart) in hun drinkgedeelte om daarna met ze allen te verhuizen naar het linkergedeelte van het formicarium waar ze nu hun nest hebben. (?)

mijnstreekoost: (2. Mai 2005 21:07)

Deze middag is de kolonie polyectena gearriveerd samen met een nieuwe kolonie Fusca. Sjezus wat is Polyectena snel! D'r zijn er zeker 20 ontsnapt deze middag, hahaha. Maakt niet uit, is leuk voor de katten!

Ik heb sinds vanmiddag gekeken hoe de werkers hun nieuwe nestgebied verkennen en ik heb 7 koninginnen richting formicarium zien lopen. Nu zitten ze ergens in de grond en is het afwachten.
Als arena heb ik een ant-box van antstore gebruikt en daar zitten nog steeds een 30 werksters en 1 koningin in, deze zullen deze nacht wel richting nestgebied gaan.
Het is een drukte van jewelste in het grootste aquarium want daar zijn volgens mij alle koninginnen (op die ene na) naar toe gegaan.
Ben benieuwd hoe het er morgenochtend uitziet, zal dan meer posten..

F.Fusca is rustig vanuit hun antstore ant-island binnen een uurtje naar hun antstore standaard antfarm gegaan en begonnen met het graven van hun nest.

hoije wah!

Pagodin: (2. Mai 2005 22:58)

ja, zij doen dat, in de buurt van mijn huis hebben wij, 3 of 4 van de koepels.

groete
Pagodin

mijnstreekoost: (4. Mai 2005 20:33)

Gister en eergister was het een drukke bedoeling in het grote aqua/formicarium, je zag constant een enorme hoeveelheid werkers rondrennen. Alsof ze hun nieuwe gebied aan het verkennen waren zo stil is het vandaag. Met wat moeite zie ik een stuk of 10 werkers, waar de rest is gebleven? Ik vermoed samen met de 8 koninginnen ergens onder de grond en niet zichtbaar voor mij (tenminste dat hoop ik). Maar ja , waar zouden ze anders moeten zijn?
Ook zie ik nog geen sporen van nestbouw.
Nog maar eens rustig afwachten wat komen gaat.

patrick

[1]   [2]   [3]   [4]